Mercedes-AMG odhalil vrcholnú verziu dvojdverového AMG GT 63 S, ktorá zároveň ponesie prívlastok E Performance: ide o plug-in hybrid. AMG v tomto prípade nehrá na dojazd v elektrickom režime. Podstatné bolo posunúť dynamiku a výkony na novú úroveň, ktorá už je schopná konkurovať aj superšportom.
Spaľovaciemu motoru bude asistovať elektromotor
Nový model GT je podľa očakávania poháňaný štvorlitrovou V8 s dvojitým preplňovaním, ktorá poskytne 450 kW (612 koní). So spaľovacím motorom spolupracuje elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní), umiestnený pri zadnej náprave, auto si však zachováva pohon oboch náprav 4Matic. Celkový výkon nového GT 63 je až 600 kW, teda 816 koní, takže Nemci týmto prekonali modely Ferrari 812 Superfast či McLaren 750S.
Maximálny krútiaci moment kulminuje hodnotu 1420 Nm, čo je jedna z najvyšších hodnôt medzi „bežnými“ autami so spaľovacím motorom. Kvôli zlepšeniu jazdných vlastností bude vozidlo vybavené systémom natáčania zadnej nápravy a systémom aktívneho vyrovnávania náklonov už v základnej výbave.
Ohromujúca dynamika
Tieto údaje umožňujú GT E Performance zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, takže tu máme najlepšie zrýchľujúci model AMG, ktorý je určený do bežnej premávky. V šprinte je dokonca rýchlejší ako AMG One s výkonom 1035 koní. Vďaka tomu nové GT len tesne zaostáva za autami, ako je Porsche 911 Turbo S, Ferrari SF90 Stradale a Lamborghini Revuelto. Jeho maximálna rýchlosť sa vyšplhá k hranici 320 km/h.
Skromná kapacita akumulátora
Prídavná trakčná batéria v aute má kapacitu len 6,1 kWh, ale bude možné ju nabiť striedavým prúdom na nabíjacej stanici, z wallboxu alebo domácej zásuvky. Mercedes hovorí, že auto zvládne čisto na elektrickú energiu približne 13 kilometrov, samozrejme za predpokladu, že je akumulátor plne nabitý.
Ako odlíšiť elektrifikované od neelektrifikovaného?
AMG GT s označením E Performance je samozrejme podobné súrodencovi bez dodatočnej elektrifikácie. Rozoznať ho môžete podľa drobných detailov, ako je napríklad červené lemovanie písmen s označením modelu, ale hlavne prídavného nabíjacieho slotu v zadnom nárazníku a aerodynamických kolies. Nechýbajú ani karbón-keramické brzdy, ktoré dostali o niečo väčšie kotúče v porovnaní s klasickým GT a dokonca sú súčasťou štandardnej výbavy.
Príchod na trh a odhadovaná cena?
Podľa dostupných informácií sa očakáva, že nemecký super plug-in hybrid bude dostupný až od jesene. Presnú cenu ešte nepoznáme, ale odhadujeme, že bude stáť okolo 220 000 eur.
zdroj: Mercedes