Doteraz predávaný vrcholný hybrid s motorom V8 ponúkal 680 koní, 900 Nm, stovku zvládol za 3,8 sekundy a mal maximálnu rýchlosť 295 km/h. Cayenne má však po facelifte, Nemci preto postupne vypúšťajú nové motorizácie, a ako sa dalo čakať opäť majú vyššie výkony.
Samotný prepracovaný štvorlitrový osemvalec posilnil z 550 na 599 koní a viac sily má tiež elektrická jednotka, z doterajších 136 koní poskočila na 130 kW, teda na 176 koní. Kombinovane vodičovi dodajú 739 koní, 950 Nm, pričom pre túto konkrétnu verziu výrobca uvádza zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a 295 km/h. Tým ale dynamika nekončí, k tomu sa ale dostaneme neskôr.
V porovnaní so starším auto stúpla tiež kapacita prídavnej trakčnej batérie. Kým pôvodný akumulátor dával do banku 14,1 kWh, nový má 25,9 kilowatthodiny a podľa Porsche stačí v čisto elektrickom režime na dojazd 82 kilometrov.
Turbo E-Hybrid navyše dostalo výkonnejšiu 11-kilowattovú palubnú nabíjačku, takže nabíjanie trvá napriek zvýšenej kapacite v podstate tak dlho ako doteraz, necelé dve a pol hodiny.
Cayenne Turbo E-Hybrid dostane v štandarde vzduchové odpruženie s vylepšenými adaptívnymi tlmičmi, ktoré zvyšuje rozdiel v chovaní medzi režimami Comfort a Sport Plus a súčasťou sériovej výbavy je tiež systém vektorovania krútiaceho momentu PTV Plus. Za príplatok si potom môžete objednať aktívne stabilizátory a riadenie kolies zadnej nápravy.
Novinka samozrejme bude dostupná aj v trochu menej praktickej verzii Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé, píšeme však o ňom hlavne preto, že práve táto karosárska verzia bude dostupná s paketom GT.
Lepší podvozok i dynamika
V tomto prevedení má nemecké SUV trochu inak naladený podvozok, vrátane vzduchového odpruženia, pričom karoséria je znížená o 10 milimetrov. Geometria je o niečo agresívnejšia, napríklad odklon predných kolies konštruktéri zvýšili o 0,58 stupňa a vďaka širším predným pneumatikám zvláda Cayenne Coupé s paketom GT vyššiu rýchlosť v zákrutách a podľa automobilky s tiež presnejšie ovláda. A aby sme nezabudli, súčasťou výbavy sú tiež karbón-keramické brzdy.
Paket GT sa od „bežného“ Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé odlišuje prídavnými čiernymi prvkami v prednej časti, čiernymi prahovými nástavcami, karbónovými zadnými spojlermi i difúzorom a dvojicou centrálne umiestnených koncoviek titánového výfukového systému. Mimochodom, z uhlíkového kompozitu je tiež strecha.
Aby to nebolo len o zmenách vonkajšieho vzhľadu a na zavesení, Turbo E-Hybrid Coupé s paketom GT vám okrem vyššie spomínaného dá aj lepšiu dynamiku. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,6 sekundy a obmedzovač ho pustí na 305 kilometrov za hodinu.
Slovenskú cenu novinky momentálne ešte nepoznáme, ale v Nemecku ju kúpite za 176 324 eur a za Coupé dáte 179 775 eur. Za verziu GT si potom celkom slušne priplatíte, Porsche si za ňu účtuje 208 454 eur.
zdroj: Porsche