Doteraz predávaný vrcholný hybrid s motorom V8 ponúkal 680 koní, 900 Nm, stovku zvládol za 3,8 sekundy a mal maximálnu rýchlosť 295 km/h. Cayenne má však po facelifte, Nemci preto postupne vypúšťajú nové motorizácie, a ako sa dalo čakať opäť majú vyššie výkony.

Samotný prepracovaný štvorlitrový osemvalec posilnil z 550 na 599 koní a viac sily má tiež elektrická jednotka, z doterajších 136 koní poskočila na 130 kW, teda na 176 koní. Kombinovane vodičovi dodajú 739 koní, 950 Nm, pričom pre túto konkrétnu verziu výrobca uvádza zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a 295 km/h. Tým ale dynamika nekončí, k tomu sa ale dostaneme neskôr.

V porovnaní so starším auto stúpla tiež kapacita prídavnej trakčnej batérie. Kým pôvodný akumulátor dával do banku 14,1 kWh, nový má 25,9 kilowatthodiny a podľa Porsche stačí v čisto elektrickom režime na dojazd 82 kilometrov.

Turbo E-Hybrid navyše dostalo výkonnejšiu 11-kilowattovú palubnú nabíjačku, takže nabíjanie trvá napriek zvýšenej kapacite v podstate tak dlho ako doteraz, necelé dve a pol hodiny.

Cayenne Turbo E-Hybrid dostane v štandarde vzduchové odpruženie s vylepšenými adaptívnymi tlmičmi, ktoré zvyšuje rozdiel v chovaní medzi režimami Comfort a Sport Plus a súčasťou sériovej výbavy je tiež systém vektorovania krútiaceho momentu PTV Plus. Za príplatok si potom môžete objednať aktívne stabilizátory a riadenie kolies zadnej nápravy.

Novinka samozrejme bude dostupná aj v trochu menej praktickej verzii Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé, píšeme však o ňom hlavne preto, že práve táto karosárska verzia bude dostupná s paketom GT.

Lepší podvozok i dynamika

V tomto prevedení má nemecké SUV trochu inak naladený podvozok, vrátane vzduchového odpruženia, pričom karoséria je znížená o 10 milimetrov. Geometria je o niečo agresívnejšia, napríklad odklon predných kolies konštruktéri zvýšili o 0,58 stupňa a vďaka širším predným pneumatikám zvláda Cayenne Coupé s paketom GT vyššiu rýchlosť v zákrutách a podľa automobilky s tiež presnejšie ovláda. A aby sme nezabudli, súčasťou výbavy sú tiež karbón-keramické brzdy.

Paket GT sa od „bežného“ Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé odlišuje prídavnými čiernymi prvkami v prednej časti, čiernymi prahovými nástavcami, karbónovými zadnými spojlermi i difúzorom a dvojicou centrálne umiestnených koncoviek titánového výfukového systému. Mimochodom, z uhlíkového kompozitu je tiež strecha.

Aby to nebolo len o zmenách vonkajšieho vzhľadu a na zavesení, Turbo E-Hybrid Coupé s paketom GT vám okrem vyššie spomínaného dá aj lepšiu dynamiku. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,6 sekundy a obmedzovač ho pustí na 305 kilometrov za hodinu.

Slovenskú cenu novinky momentálne ešte nepoznáme, ale v Nemecku ju kúpite za 176 324 eur a za Coupé dáte 179 775 eur. Za verziu GT si potom celkom slušne priplatíte, Porsche si za ňu účtuje 208 454 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Porsche