Audi S8 (D2)
Prvá generácia športovo ladeného Audi S8 s interným typovým označením D2 sa vyrábala v rokoch 1996 až 2002. K dispozícii bolo hneď niekoľko osemvalcov, od 3,7-litrového benzínu, cez 4,2-litrový agregát až po dieselový variant s objemom 3,3 litra. Výkon sa samozrejme líšil, pričom vrcholom ponuky bol (ak nepočítame luxusne orientované A8 6.0 W12) druhý spomenutý motor, teda 4.2 V8, ktorý mal 250 kW (340 koní) a maximálny krútiaci moment 420 Nm. Auto malo hliníkovú karosériu a vďaka (na dnešné pomery) nízkej pohotovostnej hmotnosti 1,7 tony dokázalo na stovku vystreliť za 5,5 sekundy. Po modernizácii v roku 1999 sa podarilo zvýšiť výkon na 265 kW, teda 360 koní pri 7000 otáčkach za minútu a 430 Nm, ktoré na všetky kolesá prenášal buď 6-stupňový manuál alebo 5-stupňový automat od ZF. Napriek svojmu pokročilejšiemu veku má Audi S8 D2 stále čo ponúknuť a na trhu ho nájdete za zhruba 8 tisíc eur.
Mercedes E 50 AMG (W210)
Obľúbená trieda E stuttgartskej automobilky prišla na trh v roku 1993, išlo však o premenovaný model W124. Skutočným samostatným „Éčkom“ je tým pádom až druhá generácia s označením W210, ktorá dorazila už o dva roky neskôr a vo výrobe vydržala až do roku 2003. Počas jej životného cyklu vzniklo mnoho variantov, vrátane tých najostrejších s prívlastkom AMG. Pýšili sa vidlicovým osemvalcom, ale opäť v rôznych verziách. Tou najslabšou bol Mercedes E 50 AMG, ktorého poháňal päťliter s výkonom 255 kW (347 koní) pri 5750 ot./min. a krútiacim momentom 480 Nm pri 3750 až 4250 ot./min. Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 250 km/h, pričom na stovku sa najslabšie osemvalcové AMG dostalo za 5,8 sekundy. A cena? V súčasnosti ho zoženietie už od zhruba 10 tisíc eur.
Jaguar XK8
Prvá generácia športového modelu z Veľkej Británie prišla na trh v roku 1996 v dvoch karosárskych verziách: ako kupé a dvojdverové kabrio, pričom na trhu sa zohriala až do roku 2005. Pre Jaguar išlo o pomerne dôležité auto, nakoľko XK8 bolo prvým modelom s novým 32-ventilovým osemvalcom s objemom 4,0 litra, ktorý v roku 2002 nahradil motor 4.2 V8. Ten dokázal vo vrcholnej verzii XKR s kompresorom vydolovať výkon 291 kW, teda 396 koní. Sila sa prenášala výhradne na zadnú nápravu, a to prostredníctvom 6-stupňového automatu, ktorý príšiel ako nástupca päťstupňovej automatickej prevodovky. Svoj športový charakter Jaguar XK8 skrýva do elegantného zovňajšku, ktorý v dnešnej dobe môžete mať už za zhruba 12 tisíc eur, ak sa uspokojíte so starším štvorlitrom.
Chevrolet Corvette (C5)
Čo by to bolo za rebríček o autách s motorom V8, ak by v ňom chýbala amerika, presnejšie povedané Corvette, že? Jej piata generácia s označením C5 prišla na trh v roku 1997 a v produkcii ostala až do 2004. C4 nebola v porovnaní s modelom C3 žiadnym predajným trhákom, a preto C5 prešla výraznou zmenou. Dostala kompletne nový rám karosérie, kvôli lepšej ovládateľnosti bola prevodovka presunutá dozadu (systém transaxle), takže mala ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50 a nechýbal ani nový motor V8 LS1. Ten ponúkal 257 kW (350 koní) s krútiaci moment 483 Nm. V roku 2001 bol výkon zvýšený na 261 kW (355 koní) a 508 Nm. Poháňané boli samozrejme len zadné kolesá, na ktoré sa hnacia sila prenášala buď cez 6-stupňový manuál alebo 4-stupňový automat. Ak vás tento americký športiak zaujal, na trhu s jazdenými vozidlami je v ponuke od cca 17 tisíc eur.
BMW M5 (E39)
Posledným autom v našom rebríčku cenovo dostupných vozidiel s motorom V8 je BMW M5 s typovým označením E39. Tretia generácia populárneho športového sedanu bola prvou verziou v poradí, ktorá využívala vidlicový osemvalec a zároveň poslednou s atmosférickou V8. Motor S62 mal objem 4,9 litra a produkoval 294 kW, teda rovných 400 koní, s maximálnou hodnotou krútiaceho momentu 500 Nm. To, že išlo o auto pre nadšencov, zdôrazňuje pohon zadných kolies a manuálna prevodovka. Dynamické parametre samozrejme odpovedali jeho športovému charakteru, nakoľko zrýchlenie na stovku E39 zvládala za 5,2 sekúnd a hravo sa rozbehla na 250 km/h. Išlo samozrejme o umelo nastavenú, elektronikou kontrolovanú hranicu, bez obmedzovača zvládla táto M5 až 300 km/h. Skrátka skvelé auto s potenciálom ponúknuť šikovnému šoférovi výbornú zábavu. Tomu však zodpovedá aj cena, ktorá je o niečo vyššia ako v prípade predchádzajúcich tipov v tomto rebríčku. Nejaké kusy by ste našli už od 20 tisíc eur, väčšina sa ale pohybuje na úrovni od 25 tisíc eur. Keď sa zamyslíte, aké auto za tieto peniaze dostanete, nejde vôbec o premrštenú sumu.