Rok 2024 pre Renault vôbec nebol zlý
Z pohľadu značky Renault rok 2024 vôbec nebol zlý. Na Slovensku pribudlo 4 014 nových automobilov Renault, vďaka čomu značke patrí 8. miesto v spoločnom rebríčku osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. V hodnotení osobných automobilov sa Renault vytiahol na 9. priečku, o dve miesta vyššie ako v predošlom roku. To predstavuje 10 % nárast predaja. Čo môže značku nemenej tešiť je stabilné prvenstvo v lige LCV – ľahkých úžitkáčov.
EV nejdú nikomu, teda nie tak ako by mali či chceli...
Veľmi sledované sú samozrejme výsledky v neľahkej disciplíne elektrifikovaných vozidiel (PHEV, HEV, EV), na ktoré sa vzťahujú menšie alebo žiadne emisné pokuty, no nepredávajú sa ľahko, a to nikomu. Okrem stále vyšších cien v cenníkoch v porovnaní s konvenčnými pohonmi, ani im sa nevyhne vyššia DPH a transakčná daň. Pomer áut s čistejším pohonom značky Renault vlani vzrástol, vďaka čomu majú automobily z radu E-Tech už 33 % podiel v produktovom mixe. Kuriózne vyzerá číslo čisto elektrických modelov, o ktoré prejavili záujem 2 percentá zákazníkov značky. To sú však čísla za minulý rok. Či a ako sa podarí udržať tento rastúci trend, to je otázka.
Rok 2024 – je to stále dobré
V osobných automobiloch si prvú priečku obľúbenosti drží osobný Trafic, ktorý dosiahol na 2. priečku v segmente Minibus s takmer pätinovým podielom na trhu. Na druhom mieste je mimoriadne obľúbený mestský crossover Captur, nasleduje ikonický model ponuky Clio, ktoré sa vo svojej kategórii B umiestnilo na 8. priečke s takmer 4 % podielom. V ľahkých úžitkových vozidlách sa značka Renault opätovne teší z prvého miesta vďaka predaných 1 417 kusov ľahkých úžitkových vozidiel značky Renault. Čo predstavuje 15,6 % podiel na trhu.
Novinky v roku 2025
V tejto situácii má dobrá rada cenu zlata. Podobne je to s návrhom takého produktu, ktorý sa dokáže vpratať do stále prísnejších noriem, udržať ceny na zákaznícky prijateľnej úrovni a pritom vymyslieť typ auta, ktoré bude plniť náročné predstavy užívateľov. Dokonca už nie je ani jednoduché predvídať, o čo budú mať zákazníci väčší záujem.
Renault už začiatkom tohto roka rozšíril ponuku pre typ Rafale E-Tech o Plug-in hybrid 4x4 s výkonom 300 koní. Či bude viac zaujímavé stádo 300 koní, pohon všetkých kolies a hlavne možnosť jazdiť na elektrinu, to sa ukáže v číslach najneskôr takto o rok.
Ikona Renault 5 je späť!
Aj elektrické autá vedia byť príťažlivé a vzrušujúce – jedno k nám dokvitne v priebehu jari, hoci už dnes je možné si ho objednať. Európske auto roka Renault 5 dostane čoskoro spoločnosť - Renault 4 E-Tech elektrický, predstavia začiatkom leta.
Van roka 2024, model Master, sa tento rok dočká rozšírenia ponuky o automatickú prevodovku a verziu s pohonom zadnej nápravy. Výrobca upraví a obohatí aj ponuku modelu Trafic, o.i. aj ponukou automatickej prevodovky.
Duster neprestáva baviť, za rohom číha Bigster
Odpoveďou na neutíchajúce tendencie zvyšovania cien bola, je a azda aj zostane značka, ktorá bola kedysi výsostne voľbou rozumu (teda ceny). Ale ani to už nie je celkom tak. Dacia nechce byť len Popoluškou – alebo ak, tak Popoluškou, ktorá sa nehanbí za skromné pomery, ale rada provokuje aj atraktívnymi krivkami, ktorými vábi aj vznešené panstvo. A na jej vábenie odpovedá stále viac záujemcov - v roku 2024 získala Dacia podiel na našom trhu 4,1 % a ukončila rok s viac ako 4000 predanými kusmi. Keď pred 3 rokmi bola na 11. priečke, dnes jej patrí 7. miesto predajov na Slovensku. V segmente Retail (nefiremní zákazníci) je 6. najčastejšia voľba zákazníkov (trhový podiel 6,6 %).
Najpredávanejším modelom z portfólia Dacia na Slovensku bol aj vlani Duster. Predalo sa ho o 12 percent viac ako v predchádzajúcom roku a stal sa 2. najpredávanejším B+SUV modelom na Slovensku. A súčasne zastáva rovnakú priečku v segmente B+SUV pri súkromnej klientele. Tá najčastejšie volí najvyššie výbavy Journey a Extreme s pohonom 4x4.
Na európskom trhu naďalej dominuje medzi súkromnými majiteľmi Sandero, ktoré je od roku 2017 najpredávanejším modelom pre retail v segmente B Hatch. Rovnako je to aj u nás. je Sandero, ktoré si vyberajú do veľkej miery s najvyššou výbavou Sandero Stepway. A takmer polovica zákazníkov (47 %) si vyberá LPG motorizáciu (ECO-G motor).
Aj model Jogger boduje u súkromného zákazníka. Ponuku motorizácii obohatil na jar 2024 hybrid, pričom stále viac ako polovica zákazníkov (66%) si domov odniesla Jogger s LPG motorizáciou.
Spring naďalej ostáva najdostupnejším 100 % elektrickým vozidlom pre Slovákov aj po vlaňajšej modernizácii, keď mu patrí v segmente retail 2. mieste, čo je však z hľadiska reálneho počtu kusov skôr úsmevné číslo.
LPG má stále silný tlak
Ponuka ekologických, ekonomických a praktických motorov ECO-G od značky Dacia sa stretáva s veľkým záujmom zákazníkov. Dvojpalivové motory (benzín a LPG) tvoria 38 % predaja značky na Slovensku. Je až zarážajúce, že Dacia je jediným výrobcom, ktorý ponúka tento typ pohonu v celom svojom rade osobných automobilov (okrem 100% elektrického Spring). Veď okrem toho, takéto autá majú veľmi príjemné náklady na prevádzku, veľmi pekný dojazd bez nutnosti často tankovať, fabrickú inštaláciu LPG dostáva majiteľ aj so značkovou zárukou. Teda, nie žeby individuálne inštalácie neposkytovali záruku, ale niekomu prosto nie je po chuti nechať si do auta dodatočne „vŕtať“. Takto je to oveľa bezbolestnejšie. A to nehovoriac aj o priaznivých hodnotách emisií, ktoré sú v súčasnosti náš najväčší problém.
V kalendári už pomaly svieti termín príchodu očakávanej veľkej „big“ novinky v C segmente SUV, typ Bigster. Toto SUV dorazí do showroomov na konci jari 2025 a nebudeme tajiť, aj my sa naň veľmi tešíme.
zdroj: Renault Slovensko