Na druhej strane sú výrobcovia, ktorí preferujú palivové články, ktoré produkujú elektrickú energiu z vodíka priamo v aute. Hoci jeho tankovanie a uskladnenie tiež nie je úplne jednoduché, k tejto technológii sa prikláňajú giganti ako Toyota, či Honda. Nuž a práve druhá menovaná automobilka ukázala, že to s palivovými článkami myslí naozaj vážne.
Honda a GM uzavreli dohodu, podľa ktorej v roku 2020 spustia továreň na masovú produkciu palivových článkov.
Honda totiž uzavrela dohodu s GM, podľa ktorej v roku 2020 spustia továreň na masovú produkciu palivových článkov. Továreň má stáť v Michigane a každá z automobiliek do nej investuje 85 miliónov $ (cca 79 miliónov €). Dohoda sa pritom nerodila vôbec ľahko. Obe strany totiž už od roku 2013 pracovali na vytvorení spoločného vývoja novej generácie palivových článkov a vodíkových čerpacích staníc. Obe firmy poskytnú svoje vývojové tímy a budú zdieľať intelektuálne vlastníctvo týkajúce sa palivových článkov. Cieľom je samozrejme znížiť cenu tejto technológie a zvýšiť jej komerčný potenciál. Spoločný podnik bude riadiť 6-členné predstavenstvo, v ktorom bude mať každá automobilka troch členov, pričom funkcia predsedu predstavenstva bude medzi nimi rotovať.
Zdroj: carscoops