Oficiálne je to Honda 0 Saloon, teda sedan a crossover Honda 0 SUV. O oboch vozidlách automobilka hovorí ako o prototypoch. Pred sebou však máte skutočne predprodukčné stroje, ktoré sa už v prvej polovici budúceho roka začnú vyrábať v americkom Ohiu, odkiaľ ich bude Honda exportovať okrem iného do Japonska i Európy.
Obe „nuly“ sú prvé dva z celkovo siedmych nových chystaných elektromobilov, ktoré budú postavené na úplne novej modulárnej platforme.
Sedan pripomínajúci skôr štvordverové Lamborghini bol predstavený vlani pod názvom Honda 0 Series Saloon, pričom na každej strane mal obrovské dohora výklopné dvere.
V tom čase sa zdalo, že ide o príliš radikálnu zmenu dizajnu so zbytočne komplikovaným zavesením ťažkých dverí zasahujúcich až k pozdĺžnej stredovej línii. Lenže návrhári automobilky tento detail prepracovali, respektíve použili dvojicu konvenčných dverí na každej strane, ale dramaticky navrhnuté línie s klinovitou siluetou na aute ponechali.
Štylistické oddelenie zároveň premiestnilo hlavné svetlá umiestnené pod líniou čelného okna, takže produkčný model dostane relatívne konvenčné svetlomety ešte viac pripomínajúce napríklad Huracán. Teda až na to, že na prototype sú umiestnené pod posuvným krytom.
Či sa toto riešenie objaví vo výrobe, zatiaľ nevieme, respektíve netrúfame si odhadnúť, čo Honda skutočne pošle na bežné cesty. Z pokroku v tvaroch je ale zrejmé, že automobilka hodlá urobiť radikálny rez v exteriérovom i interiérovom dizajne tak, aby boli jej produkty neprehliadnuteľné.
Rozmery sedanu či jeho technické parametre v tejto chvíli nepoznáme, čo ostatne platí aj pre 0 SUV. Z prvých fotografií sa zdá, že elektrický crossover bude o čosi kratší, ale tiež je navrhnutý v novom štylistickom smere, ktorý Honda postavila na troch základných pilieroch „tenký, ľahký a múdry“, alebo „chytrý“, ak chcete.
Táto filozofia má odkazovať na výrobu ľahších a tenších trakčných batérií, ktoré by mali byť približne o 8 mm štíhlejšie ako najtenšie akumulátory od konkurencie a vďaka tomu môžu mať Hondy Série 0 nižšiu stavbu karosérie.
Kapacita od 80 do 100 kWh
Honda hovorí, že toto riešenie sa postará o ďalšie zníženie ťažiska, lepšiu ovládateľnosť a celkovo zaujímavejšie jazdné vlastnosti. Nehovoriac samozrejme o nižšej siluete a tým pádom aj lepšej aerodynamickej efektivite, ktorá okrem iného ovplyvní i spotrebu elektromobilov a ich dojazd.
Predbežne, teda bez záruky, vieme, že nové Hondy budú dostupné s jedným alebo dvomi elektromotormi a výkonom 244 a 488 koní a v podlahe by mali byť namontované články typu NMC s kapacitou od 80 do 90 kilowatthodín. Väčšie modely by sa mali potom dostať na hranicu 100 kWh. Odhadovaný dojazd v prípade menších batérií by mal byť okolo 480 až 500 kilometrov.
Mimochodom, Honda podľa predbežných správ zapojí do výroby technológiu známu ako Giga Press či megacasting, ktorá dovolí vyrábať komplikované podvozkové konštrukčné celky ako jeden väčší komponent. Japonci sľubujú, že vďaka tomu budú vozidlá Série 0 približne o 100 kg ľahšie v porovnaní s rovnakými autami vyrábanými konvenčnými metódami.
Pokiaľ ide o spomínanú „múdrosť“, Honda tým odkazuje na nový operačný systém Asimo OS, ktorý prebral meno z doteraz vyrábaných prototypov humanoidných robotov Asimo. Má ísť o natoľko pokročilú techniku, že automobilke umožní spustenie autonómneho režimu úrovne 3, ktorý zvládne širšie spektrum situácií ako kedysi ponúkaná Honda Legend s úrovňou 3 a dovolí posádke venovať sa inej činnosti ako šoférovaniu.
zdroj: Honda