Vodič chodca vidieť nemusí. No jeho GPS poloha neklame a systém ho zaznamená.
Nápad Hondy však v žiadnom prípade nie je zlý. Na sledovanie pohybu nie sú potrebné nákladné stereokamery, senzory a radary. Každý smartfón má GPS a teda dokáže aj pomerne presne zaznamenať svoju polohu.
Honda na tomto základe aktuálne vyvíja nový systém. V2P (Vehicle to Pedestrian) bude predchádzať zrážkam vozidiel s chodcami a V2M (Vehicle to Motorcycle) sa postará o motocyklistov.
Má to však jedno ale. Smartfón musí byť vybavený technológiou Dedicated Short Range Communications (DSRC). Ide o podobný systém komunikácie ako Car-to-Car alebo Car-to-X.
Bezpečnosti by prospel jeden systém, na ktorom by výrobcovia pracovali spoločne. V opačnom prípade ide len o čiastkové riešenia, ktoré neochránia všetkých. Na druhej strane, nápad Hondy má potenciál na úspech.
Systém dokáže vyhodnotiť polohu a rýchlosť predmetu. Navyše dokáže vypočítať aj predpokladanú dráhu chodca alebo motocyklistu. Vodič však musí mať svoj smartfón vybavený spomínanou technológiou pripojený priamo k autu. Jedine v tom prípade ho pri hroziacej kolízii systém zvukovo aj vizuálne upozorní. Varovanie samozrejme prostredníctvom mobilného telefónu dostane aj chodec.
Systém nie je strážny anjel a teda nebude zázračný liek pre nepozorných chodcov, motocyklistov a vodičov. Jeho využitie však môže byť prínosné najmä v noci, prípadne za zníženej viditeľnosti. V súčasnosti však ide ešte len o experimentálny projekt. Honda ho zatiaľ testuje v 8 vozidlách. Predpokladom jeho úspechu je jeho masové rozšírenie. S tým však určite nebude súhlasiť napríklad Mercedes, ktorý vyvíja vlastný systém založený na úplne odlišnom princípe (wi-fi).
Zdroj: just-auto.com
Prečítajte si aj: Konečne prichádza v celej kráse - Honda Civic Tourer
Vodič dostane aj takéto varovanie.