Pri pohľade na Hondu 0 Series Saloon, ktorá vyzerá ako minivan od Lamborghini, by sa mohlo zdať, že ide len o štylistický úlet navrhnutý a pripravený pre návštevníkov výstavy CES, lenže Japonci tvrdia, že máme pred sebou ukážku ich blízkej budúcnosti.
Koncept podľa Hondy slúži ako predzvesť nového „nultého radu“ revolučných elektromobilov a tento automobil má byť z 90 percent (!) pripravený pre sériovú výrobu naplánovanú na rok 2026! A to sa týka aj dizajnu.
Britskému týždenníku Autocar to potvrdili zástupcovia značky, ktorí zároveň prezradili, že už v tejto chvíli prebiehajú finálne testy v Spojených štátoch a svetová premiéra je naplánovaná na rok 2025. Pôjde o elektromobil zameraný na prevádzkovú efektivitu, priestor a autonómne riadenie, ktorý bude v prvej fáze uvedený na severoamerickom trhu, ale Európa a zvyšok sveta budú nasledovať len s kratším časovým odstupom.
Rad 0 začína podľa Hondy skrátka od nuly. Koncept Space-Hub ukazuje, ako by mohol vyzerať čiastočne úžitkový minivan, jeho výroba však zatiaľ potvrdená nebola. Saloon, teda sedan (čo typovo kvôli jednopriestorovej karosérii veľmi nesedí) príde pri transformácii na produkčný model o krídlové dvere a určite dostane buď konvenčné vonkajšie spätné zrkadlá alebo kamery, ale napríklad displej namiesto tradičnej prednej masky by sa mohol objaviť aj na sériovom aute. Honda aktuálne vyhodnocuje, aké informácie by mohol zobrazovať, nemá totiž slúžiť len ako ozdoba.
A prečo Honda tak radikálne mení dizajn? 0 Series Saloon nemá byť koncipovaný ako športový model a nemá preto konkurovať vozidlám, ako je napríklad Porsche Taycan. Japonci však hovoria o „radosti z jazdy“, mentálnom i fyzickom prepojení s autom a zároveň chceli širšiu elektrickú vlajkovú loď s nízkou siluetou, čím chceli okrem iného zdôrazniť aj novú platformu s novými nízkymi batériovými článkami.
Ich prednosťou majú byť nielen kompaktné rozmery, ale tiež nižšia hmotnosť, presnejšie povedané vyššia energetická hustota, detaily si však Honda zatiaľ stráži. Akumulátory prezentuje sloganom „tenké, ľahké, chytré“ a vďaka nim zníži siluety všetkých chystaných elektromobilov. Dojazd áut má byť minimálne 480 kilometrov a nabíjanie z 15 na 80 percent nemá trvať viac ako 10 až 15 minút.
Pokiaľ ide o elektromotory, respektíve samotný pohon, Honda opäť drží bobríka, ale hovorí o jednotkách e-Axle, ktoré budú okrem motora združovať v jednom celku tiež menič a prevodovku. Softvér správy batérií vyvinutý na základe praktických skúseností z viac ako milióna elektrifikovaných modelov Hondy potom pomôže znížiť degradáciu, pričom firma usiluje o to, aby akumulátory mali aj po 10 rokoch prevádzky kapacitu viac ako 90 percent.