Honda Civic nevzbudí príliš mnoho rešpektu, ak nenesie čarovné písmenká TypeR. Video od Cars on Autobahn nám ukazuje, že minimálne na nemeckej diaľnici nie je márna ani Honda Civic 1.5 turbo. Naberanie tempa síce nie zbesilé, ale plynulá akcelerácia poteší. Až po kým ručička, alebo lepšie povedané displej, neukáže 230 km/h. Presnejší údaj však poskytuje telemetria na telefóne, ktorá naznačuje, že modrý Civic sa rúti 220 km/h! Jeho veľký brat, TypeR, sa rozbehne až na 280 km/h. Motor 1.5 VTEC Turbo produkuje 182 koní a 240 Nm, ktoré na prednú nápravu posiela cez 6-stupňový manuál.
Kým sem dáte článok a napíšete niečo o legendárnom VTEC-u, tak si aspoň dajte námahu overiť si fakty. Tento motor napriek označeniu VTEC žiadny VTEC nemá!!!. Má iba Dual VTC, čiže variabilné časovanie na strane nasávania aj výfuku. Ale bez vyriabilného zdvihu ventilov.
@M_BĎakujem za pripomienku, text som upravil. Orientoval som sa podľa samotného označenia a tak isto v iných testoch som sa dočítal, že motor má rád otáčky. Každopádne ďakujem za poučenie.
Pekný deň
@M_BTo by ma zaujimalo na to ako si prisiel na to, ze to nema vtec? :D VTEC = variabilne casovanie ventilov - ci uz meni variabilitu jedneho ventilu alebo 4 alebo 16 je uplne jedno, stale je to variabilne casovanie. Tak isto stare 1.5 vtec ktore menili len jeden ventil z "prizatvoreneho na normalne otvoreny"... vtec neznamena a nikdy neznamenal, ze sa ventily MUSIA otvarat vzdy viac...
@xtpVTEC (Variable Timing and lift Electronic Control) = variabilne casovanie a ZDVIH ventilov. Variabilne casovanie samotne sa u Hondy nazyva VTC. Trosku si pogoogli. Btw vlastnil som Hondu 13 rokov (s motorom DOHC VTEC), trosku som sa o to zaujimal ;) Pri motore 1.5 VTEC TURBO sa jedna len o marketingovy trik. Tento motor v skutocnosti variabilny zdih ventilov ako starsie motory nevyuziva.
@M_BBtw. vlastnim 8 hond a mam velmi rozne motorizacie takze mna o takychto nezmysloch presviecat nemusis... VTC znamena naklapanie vacky (konkretny ukon) - ja som nenapisal, ze system VTC v tych motoroch nieje, ale honda pouziva system VTC od kedy zacala vyrabat motory oznacovane i-VTEC - to znamena, ze od 2002 pouzivaju tento system, ale to, ze sa nemeni zdvih ventilov neznamena, ze to nema vtec. Ci ovlada vacku alebo ovlada ventily alebo oboje stale je to system vtec. Pri turbo motore ma velmi maly vyznam menit zdvih ventilov ak sa do toho kus rozumies...
Je tam určite veľká rezerva, honda ladi prevodovku s veľkým ohľadom na sootrebu, bývajú dlhé a to aj na benzíne, pri čom posledný prevod je už slabučký. To, že si dal na starom brave túto rýchlosť vôbec o ničom nehovorí. naftový 1.6 iD-Tec točí pri cca 200 kmh na šestke iba 3500 tom, možno dokončia trocha menej. Ten motor pri ustálené 190 takmer vôbec nepočuť. Honda robí vyvážené motory kombinujúce s kvalitnými prrvodovkami, ani zďaleka sa nezameriava iba na akceleráciu a maximálnu z výnimkou R-tipe a jemu podobných. Okrem toho 1.5 v-tec turobo ne motor úplne nový, ešte si určite prejde časom vylepšeniami. Aj tak mi pri benzínke sedí viac atmosféra, no to už je o inom.