2,0 litrový prepĺňaný 4-valec v porovnaní s predchodcom nadopovali minimálne. Teraz má 235 kW (320 k), teda inými slovami o 10 koní viac. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 400 Nm. Puristov poteší, že aj táto novinka má k dispozícii stále len manuálnu 6-st. prevodovku. Obsahuje však novinku, systém dorovnávania otáčok, teda podľa všetkého systém rev-match, s ktorým prišiel pred rokmi Nissan na manuálnej prevodovke v type 370Z. Inžinieri znova sľubujú, že táto generácia bude najlepší hot-hatch v histórii značky. To platí už o aktuálnej generácii, čo sme mali možnosť zistiť osobne pri viacerých príležitostiach (viď odkazy pod článkom). Podobne, ako predošlá, aj najnovšia generácia je tvarovo agresívna a tiež vyzerá mimoriadne drsne, nekompromisne až tunersky.
Toto je finálna podoba nového Civic Type-R, na ktorý sme netrpezlivo čakali. Páči sa vám?
Torzná tuhost karosérie o až o 38% lepšia!
Inžinieri mali podstatne s novou ostrou verziou menej práce, keďže už základ poskytoval lepšie predpoklady. Nižšia hmotnosť, vyššia tuhosť, viacprvková zadná náprava multi-link a mnoho iného je len zrnko v piesku, čo prispieva k lepším jazdným vlastnostiam. Torzná tuhosť narástla o 38 %. Predné odpruženie typu Macpherson štandardného hatchbacku je upravené novou geometriou, čím sa minimalizuje moment pôsobiaci na riadenie pri akcelerácii a maximalizuje sa športové ovládanie. Vzadu je nový nezávislý viacprvkový systém štandardného automobilu zlepšený použitím jedinečných ramien nápravy s vysokou tuhosťou. Diferenciál uložený v prevodovke má, samozrejme, samosvor. Na posilnenie jazdných zážitkov slúži driving mode selector. Po aktivácii toho športového sa zmení nastavenie tuhosti tlmičov, strmosť riadenia a zmena odozvy plynového pedálu, zatiaľ čo pri aktivácii komfortného režimu sa z neho stane bežné auto použiteľné každý deň.
Vylepšené režimy jazdy
Vylepšený systém režimov jazdy poskytuje väčšiu využiteľnosť v porovnaní s predchádzajúcim modelom Type R. Pri ňom sme boli z tvrdosti pruženia aj v bežnom režime doslova nešťastní. K svižnému režimu „Sport“ a „+R“, ktorý je určený na pretekársku trať, chvála bohu pridali režim „Comfort“. Každý výber upravuje adaptívne tlmiče, silu potrebnú na otáčanie volantom, pocit pri radení prevodov a reakciu škrtiacej klapky automobilu podľa požiadavky. Dynamické údaje, zatiaľ, výrobca nezverejnil.
10. generáciu Civicu Type-R budú prvýkrát v histórii predávať celosvetovo...
Type-R si určite nepomýlite s bežnou verziou. Vďaka výraznému bodykitu pôsobí veľmi agresívne. Navyše netradičná trojitá stredová koncovka výfuku pôsobí veľmi zaujímavo. Kolesá sú na môj vkus až veľké, neviem či nebudú autu skôr na škodu. Základné 20tky majú obuté Continental Sport Contact 6. Ale asi vedia, čo robia... Do predaja sa dostane niekedy začiatkom leta a určite zamieša karty na tomto malom trhu, rovnako ako všetky staršie sestry.
Vyroba v Británii, rozvoz do celého sveta
Začiatok výroby nového Civic Type R je napláne na leto 2017 v závode Honda UK Manufacturing vo Swindone, ktorý je globálnym výrobným centrom pre 10. generáciu hatchbacku Civic. Type R budú vyvážať do celej Európy a na ostatné svetové trhy, vrátane Japonska a USA.
Zdroj: evo.co.uk