Zlepšené jazdné vlastnosti a komfort jazdy
Platformu s vysokou tuhosťou a nízkou zotrvačnosťou sa podarilo vyrobiť vďaka novej konštrukcii karosérie, v ktorej využili moderné ľahké materiály s vysokou pevnosťou v ťahu. To poskytuje vodičovi pri jazde pocit menšieho auta a minimalizuje náklony karosérie pri prejazde zákrut vo vysokom tempe. Systém AWD ponúka dynamickejšie vlastnosti pri prejazde zákrutami a pomáha aj pri stúpaní do kopca. Novú generáciu za tepla lisovanej ocele s mimoriadne vysokou pevnosťou v novej Honde CR-V použili prvýkrát. Tvorí 9 % konštrukčného rámu nového modelu.
Výsledkom je zvýšená pevnosť v oblastiach najviac namáhaných pri náraze a zároveň aj znížená celková hmotnosť podvozka. Kombinované použitie vysoko pevných ocelí 780 MPa, 980 MPa a 1500 MPa dosiahlo v novej CR-V 36 % , pričom v predchádzajúcom type to bolo len 10 %. Táto kombinácia vynikajúcich materiálov a sofistikovaných inžinierskych procesov viedla aj k 35 % zvýšeniu tuhosti v ohybe a 25 % zvýšeniu torznej tuhosti.
Súčasťou procesu zostavovania karosérie je technika spájania, pri ktorej sa najprv zostavý celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a napokon spoje. Táto výrobná technológia sa prieči konvenčnej metóde montáže rámu karosérie, ale významnou mierou prispieva k jeho celkovej tuhosti.
Úplne nové odpruženie dopĺňa nárast tuhosti karosérie a prispieva k najviac na vodiča zameranej dynamike v histórii modelu CR-V. Voči predchodcovi zlepšili jazdný komfort a nové mechanické nastavenie navrhli tak, aby bolo vhodné pre širšie spektrum povrchov ciest. Predné odpruženie so vzperou MacPherson s dolným ramenom zabezpečuje vysokú priečnu tuhosť a malú pozdĺžnu tuhosť pre optimalizovaný súlad pri jazde. Usporiadanie nového viac prvkového zavesenia poskytuje zvýšenú stabilitu pri jazde a zároveň poskytuje komfortné filtrovanie nerovností.
Samotné riadenie tvorí systém dvojpastorkového hrebeňového riadenia s elektrickým posilňovačom a meniteľným prevodom, ktorý je v tomto CR-V pre európsky trh špeciálne doladený tak, aby poskytoval lepšiu spätnú väzbu. Tuhý zadný stabilizátor zmenšuje klopenie karosérie a nová, pružne uložená plávajúca konštrukcia pomocného rámu, zlepšuje izoláciu hluku v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V. Vpredu aj vzadu sú namontované hydraulické puzdrá pruženia, štandardne používané v luxusných vozidlách, vďaka ktorým sa dosiahla vynikajúca izolácia pri jazde a zlepšilo sa potláčanie vibrácií podvozku.
Asistent agilnej jazdy (AHA) od Hondy je do CR-V zabudovaný prvýkrát. Elektronický systém stabilizácie je špeciálne upravený pre Európu tak, aby zodpovedal typickému stavu povrchu vozoviek a štýlom jazdy. Na vstupy do riadenia reaguje jemnou a diskrétnou pomocou kvôli zvýšeniu bezpečnosti. Najnovšia technológia pre pohon všetkých kolies od Hondy s inteligentným systémom riadenia Intelligent Control System™“ – sa do novej Hondy CR-V dodáva ako príplatková výbava. Výsledkom aktualizácií softvéru systému AWD je schopnosť odoslať na požiadanie až 60 % krútiaceho momentu zadným kolesám, hlavne pri strmom stúpaní.
Ako vo všetkých vozidlách od spoločnosti Honda, aj v novej platforme CR-V je zabudovaná exkluzívna nová generácia konštrukcie karosérie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), ktorej súčasťou je prepojená sieť predných rámov s cieľom absorbovať a vychýliť energiu pri čelnom náraze. Pasívny bezpečnostný systém ACE™ tvorí doplnok balíka aktívnej bezpečnosti Honda Sensing® a asistenčných technológií CR-V, ktoré sú namontované vo všetkých verziách. Patrí sem systém pre udržanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, systém varovania pred čelnou kolíziou a brzdový systém na zmiernenie následkov nehody.
Prvé dodávky najnovšej Hondy CR-V do Európy sa očakávajú na jeseň 2018, pričom už od začiatku bude k dispozícii 1,5-litrový benzínový motor VTEC TURBO a hybridné modely budú nasledovať začiatkom roku 2019.