Tu je hneď odpoveď na prvú otázku, ako veľký motor CTR dostane? Je takmer isté, že donedávna spomínaný 1,6 turbo pre bitku so spomenutými gigantami nebude dosť. Ten na teraz ostáva ako vhodná voľba pre malé hothatche ako Fiesta, Clio, 208 GTi a Mini. Špička hothatchov nižšej strednej triedy, zdá sa, nevyhnutne potrebuje prepĺňaný dvojliter. Nová Honda Civic Type R si teda zachová dvojliter, no v trende doby neostane atmosférický. S turbom by mal ponúkať 300 koní. Aby mohol dobre dýchať, dostal dve dvojité koncovky na výfuku, pre túto triedu a objem úplne netradičné, no skvelo agresívne riešenie. Tradičných fanúšikov možno nepoteší karosárske riešenie, no viaceré pripravované veci doslova vyrážajú dych.
Odpoveď na druhú otázku, či bude nový Civic Type R stále 3 dverák je zrejmá z obrázkov Žiaľ, zdá sa, že nie! :( Je veľmi nepravdepodobné, že Honda ponúkne CTR v dvoch karosárskych verziách. Naopak, hovorí sa, že okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky možno bude v ponuke za príplatok aj dvojspojkové robotizované riešenie a dokonca, pre túto triedu áut veľmi výnimočné aj aktívne pruženie. Z obrázkov je zrejmé nové aerodynamické riešenie prednej i zadnej časti a prahov. Troch kontroverzne pôsobí veľký zadný spojler, na druhej strane ak má na aute ostať pre sériovú výrobu, dostane CTR jedinečný identifikačný prvok. Brzdový systém, podľa všetkého, vyvinuli spolu s Brembom. Keďže väčšina z informácií tu sú dohoady a odhady, info o použití skutočného samosvorného diferenciálu nemáme. No chcem veriť, že tam bude. Premiéra hotového sériového kúska na autosalóne vo Frankfurte by bola veľkým prekvapením, no je dosť nepravdepodobná. Zdá sa, že si budeme musieť počkať na marcovú Ženevu...
zdroj info a foto: autoblog.com