Mala zaujímavý retrodizajn pripomínajúci prvú generáciu Hondy Civic zo začiatku 70. rokov, päť veľkých displejov namiesto klasickej palubnej dosky, pohon zadných kolies a na mestské mini slušnú dynamiku i obratnosť. Lenže kariéru v podstate v zárodku podkopla sebavedomá cenovka a pribúdajúcim časom i rastúca konkurencia.
Honda e bola na náš trh uvedená len v polovici roka 2020 so základnou cenou 35 tisíc eur, lenže na žiadne zaujímavé čísla nedosiahla. To by ešte nebol problém. Slovensko je v počte predaných batériových áut v Európe na chvoste spolu s pár krajinami. Problém bol v tom, že o ňu nebol záujem ani na najväčšom európskom trhu, teda v Nemecku.
Ešte v roku 2021 si ju bolo ochotných kúpiť na západ od ČR 1256 motoristov, potom ale čísla prudko spadli. V roku 2022 si ich Nemci objednali len 677 kusov a zvyšok kontinentu na tom nebol lepšie. Predalo sa ich 1545. A to Honda nemala veľké oči. Pôvodne ich chcela v EÚ predávať okolo 10 tisíc ročne.
Tento rok dopadol ešte horšie. Podľa čísiel Automotive News Europe sa od januára do augusta našlo na celom kontinente len 464 zákazníkov a Nemci nad malým „éčkom“ tiež zlomili palicu. Podľa Autobildu sa ich od začiatku roka do októbra 2023 predalo 101 kusov.
S prepadom čísiel ubúdala aj motivácia auto predávať, až skončila úplne. Honda z pochopiteľných dôvodov nemala chuť „pochváliť sa“, model e ale z trhu stiahla a je otázne či bude mať nástupcu. Na nedávnom tokijskom autosalóne sa objavil podobne vyzerajúci koncept, ktorý by mohol prísť ako náhrada, konkrétne informácie ale od nikoho zodpovedného nezazneli.
Honda samozrejme ďalej deklaruje chuť pokračovať v elektrifikácii svojho portfólia v Európe, pravdou ale je, že z nedávno predstavených troch noviniek je len jedna čisto elektrická, konkrétne E:Ny1. Ostatné autá využívajú hybridnú techniku.
zdroj: Honda, Autobild