Tak presne tento zadok budete môcť onedlho obdivovať vo výklade svojho Honda dealera...
1,5-litrový motor v kombinácii s výkonom a krútiacim momentom paralelného hybridného systému IMA, ponúka celkový výkon 124 k a krútiaci moment 174 Nm. Hodnota maxima krútiaceho momentu je rovnaká ako pri modeli Civic s motorom 1,8 l, pričom emisie CO2 sú o 35 g/km nižšie a dosahujú len 117 g/km. Vďaka elektromotoru má CR-Z neobvykle plochú krivku krútiaceho momentu, ktorého maximum je k dispozícii už pri 1 500 ot./min., čo je na atmosferický motor neobyčajne nízka hodnota. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa motor podporovaný systémom IMA vyznačuje vynikajúcou pružnosťou, nízkymi emisiami a atraktívnym zvukom.
CR-Z má systém s troma režimami ktoré si môže vodič navoliť podľa požiadaviek. Teda či si praje čo najväčšiu radosť z jazdy, čo najnižšiu spotrebu, alebo či požaduje rovnováhu medzi oboma faktormi. Zákazník má tak na výber z viacero možností, ako by sa mala jeho Honda CR-Z chovať v danej situácií.
Interiér novej Hondy CR-Z má v sebe podobne ako posledný Civic dosť silný sci-fi nádych. Mne osobne sa to veľmi páči!
Pri vývoji CR-Z bol hlavný dôraz kladený na jazdné vlastnosti. Veď nie nadarmo sa šušká, že práve toto je duchovný nástupca legendárnej CR-X. Platforma zdieľa niektoré komponenty s modelom Insight, avšak rázvor náprav, rozchod kolies a priestorové usporiadanie sú u tohto nového hybridu iné. Na rozdiel od modelu Insight, ktorý využíva valcované komponenty, boli pri modeli CR-Z kvôli zníženiu hmotnosti a zvýšeniu pevnosti použité kované hliníkové vzpery McPherson.
Celkovo má model CR-Z o 115 mm menší rázvor náprav a je o 295 mm kratší ako Honda Insight, čo prispieva k zníženiu pohotovostnej hmotnosti o 44 kg v porovnaní s jeho päťdverovým a päťmiestnym rodinným súrodencom. Systém zavesenia kolies pri modeli CR-Z obsahuje nové nastavenie pružín a tlmičov, pričom tolerancie sú nastavené individuálne pre toto kompaktné kupé.
zdroj: Honda Slovakia