Honda v dnešnej dobe v Európe veľmi nejde. Svedčí o tom celkový predaj jej áut za rok 2014 v Európe, ktorý činí len 132 579 kusov. Iste, Honda na starom kontinente nikdy nebola silným hráčom. No pre porovnanie, v roku 1990 tu predala 163 393 áut. V Amerike je to však úplne inak. Tam sa Honde darí omnoho viac a je peknou tradíciou, že každoročne tam predá aspoň milión vozidiel. A to bez luxusnejšej Acury.

Okrem motorov aj nové CVT prevodovky

Súčasný stav sa Honde evidentne nepáči a chcela by sa znovu plnohodnotne vrátiť aj na európsky trh. Nových zákazníkov chce prilákať na nové motory, z ktorých už päť predstavila tento rok a ďalších dvoch sa dočkáme v priebehu roka 2016. Zvyšok by mal prísť do roku 2020. Ak by sa to niekomu málilo, chystajú sa aj nové CVT prevodovky, a to rovno tri.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ako je z nadpisu jasné, šesťvalcové motory Honda odídu do večných lovíšť na úkor moderných preplňovaných štvorvalcov a zastarané štvorvalce nahradia moderné trojvalce s turbom. Honda plánuje z motorov vyžmýkať až 50% účinnosť. To má zabezpečiť homogénne zapaľovanie s vysokým objemom vzduchu voči palivu. Túto technológiu dostane do vienka ako prvý litrový trojvalec, no neskôr si nájde svoju cestu aj do 1.5 a 2.0 litrových štvorvalcov.

2.0 litrový štvorvalec má nahradiť známu 2.4-ku, ktorú Honda ponúkala snáď v každom modeli (okrem najmenších). Ten sa však ešte na svoj koniec nechystá a v niektorých častiach sveta bude naďalej pokračovať. Dôvod je jednoduchý. Nízke výrobné náklady. Okrem zmenšovania Honda plánuje aj viac hybridov. Počíta s tým, že v Amerike narastie počet hybridov na 20% a v Japonsku až na neuveriteľných 80%. V súčasnosti Honda vyrába až 30 miliónov motorov ročne, z čoho len 4,5 milióna skončí v osobných automobiloch. Ostatné sú v motokárach, kosačkách, elektrocentrálach, motorkách a podobne...