Vo svetle trochu potupného konca kariéry súčasnej Hondy NSX to tak možno nevyzerá, ale druhá generácia tohto stroja raz bude vzácnejšia ako tá momentálne cenná prvá. Môžete to samozrejme brať ako vtip, ale Japoncom sa v rokoch 2016 až 2020 podarilo v Spojených štátoch a Európe predať iba 1600 týchto áut. Pritom len za dvanásť mesiacov roka 1991 dokázalo pôvodné vozidlo osloviť až o 340 zákazníkov viac. Výlučne v USA. 

Mať preto v tejto chvíli zbytočných 169 500 dolárov, neváhali by sme ani sekundu. Akurát k tej sekunde by ste museli pripočítať ešte pár desiatok rokov v dobre klimatizovanej garáži, ak by ste raz chceli na predaji tohto auta niečo trhnúť. A čo za ekvivalent 146 tisíc eur dostanete?

Honda NSX

V prvom rade prepracovaný dizajn, o ktorom môžeme smelo hovoriť ako o facelifte pôvodného auta. Type S dostal kompletne prepracovaný predný nárazník, ktorý svojimi ostrými zlomami vzdialene pripomína dizajn Lamborghini. Logo bolo premiestnené z prednej kapoty na premodelovaný „nos“, a aby sme nezabudli, návrhári zväčšili nasávacie otvory.

Z profilu sú neprehliadnuteľné nové kované disky, ktoré si môžete objednať v odtieni Matte Shark Grey alebo Gloss Berlina Black a ich inštaláciou zväčšíte rozchod náprav o 10 mm vpredu a 20 mm vzadu. V štandardnej výbave nájdete karbónovú strechu a množstvo ďalších dielcov vyrobených práve z uhlíkových vlákien. Týka sa to zadného difúzora, prahových nástavcov, spojlera pod predným nárazníkom, decentnej odtrhovej hrany na veku motora, krytu samotnej pohonnej jednotky i vonkajších spätných zrkadiel.

Honda NSX

Nový hardware motora

Identický neostal ani motor. Pred zadnými kolesami naďalej pracuje vidlicový preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra v spojení s 9-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, konštruktéri Hondy však nepatrne vylepšili jeho výkony. Pri úpravách použili väčšie turbodúchadlá vypožičané z pretekárskeho modelu NSX GT3 Evo so zvýšeným plniacim tlakom o 6 percent, vstrekovače s prietokom zvýšeným o 25 percent a nový medzichladič.

Tieto zmeny zvýšili výkon o 20 koní a maximálny krútiaci moment poskočil z 550 na rovných 600 newtonmetrov. Tri elektromotory dostali batérie s využiteľnou kapacitou zvýšenou o 20 percent, aj keď Honda/Acura tentokrát nešpecifikuje dojazd čisto na akumulátory.

Honda NSX

Systémový výkon Acury NSX Type S stúpol z 580 na 608 koní a kombinovaný krútiaci moment sa zvýšil zo 645 na 667 newtonmetrov. Spomínaný automat je v tomto aute schopný radiť o 50 percent rýchlejšie smerom hore a dostal tiež nový režim nazvaný Rapid Downshift, čo by sme mohli preložiť ako rýchle podraďovanie. Aby auto ochotnejšie zatáčalo do zákrut, vývojové oddelenie preprogramovalo systém vektorovania krútiaceho momentu štvorkolky Sport Hybrid SH-AWD, detailnejšie dáta ale Honda neprezradila.

Aby so zvyškom vylepšeného auta ladil i podvozok, prekalibrované boli aj adaptívne tlmiče, všetky štyri jazdné režimy (Quiet, Sport, Sport+, Track) a nové sú i pneumatiky Pirelli P-Zero s rozmermi 245/35 ZR19 vpredu a 305/30 ZR20 vzadu.

Honda NSX

Ak máte pocit, že je to na facelift alias finálnu edíciu stále málo, Honda vám pri výbere príplatkového príslušenstva ponúkne paket Lightweight za 13 tisíc dolárov, ktorý obsahuje karbónovo-keramické brzdy Brembo (s čiernymi, striebornými, červenými alebo oranžovými strmeňmi), spomínaný karbónový kryt V6 a z rovnakého materiálu vyrobené doplnky do interiéru. Nákupom uvedeného balíčka navyše znížite pohotovostnú hmotnosť auta o 26,2 kg.

Acura neprezradila žiadne údaje o dynamike, takže nečakajte čísla akcelerácie či maximálku. Firma sa však pochválila, že Type S je v porovnaní so štandardným autom o dve sekundy rýchlejšie na okruhu Suzuka.

Honda NSX

Honda už stihla spustiť dokonca aj objednávkový systém, takže ešte raz pripomíname základnú cenu 169 500 dolárov, respektíve 182 500 dolárov s prakticky nutným paketom Lightweight.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov

zdroj: Honda