Zrýchlenie na stovku pod 3,4 s? Môže byť!
Podľa Klausových slov s Hondou NSX mieria proti Ferrari 458 Italia: „Musíme dosiahnuť takú akceleráciu ako zákazníci s Ferrari. Ešte dôležitejšie je, aby sme toho boli schopný každý deň a aj na Nürburgringu.“ Automobilka nechce iba výkonnosť ako Ferrari, ale ich supercar bude aj dostupnejší ako Ferrari. Klaus to komentoval: „Myslím, že mierime do cenového rozsahu Audi R8. Viem, že je široký, ale NSX bude veľmi dobre dostupná.“ Klaus tiež povedal, že by chceli podobné predaje ako má Audi R8, nechcú z auta urobiť takú masovku, akou je Porsche 911: „Nebudeme sa snažiť pokryť celý dopyt – auto získa hodnotu ak bude vzácne.“
Honda NSX si zobrala na mušku Ferrari 458 Italia, chce rovnaké zrýchlenie, no cenou Ferrari podlezie.
Klausove slová naznačujú, že sa máme na čo tešiť. Nová NSX ponúkne zrýchlenie na stovku pod 3,4 sekundy, no cenou nebude atakovať hranicu 200 000 eur. Ak nazrieme do cenníka Audi, môžeme predpokladať, že cena japonského supercaru sa bude pohybovať niekde medzi sumou 120 000 eur a 180 000 eur.
Honda NSX bude dostupnejšia ako Ferrari
Aj keď Honda nemá v pláne predávať NSX vo veľkom množstve, dá zákazníkovi na výber. Klaus spomenul, že pripravujú dva typy karosérie: „Myslím, že by bolo hlúpe vyvíjať NSX bez otvorenej verzie. Mali by sme najprv vyrobiť roadster, alebo výkonnejšiu verziu – to sú výzvy, ktoré musíme zvážiť.“
Automobilka už nasadila pretekársku Hondu NSX Concept-GT do japonského šampionátu Super GT, tam ju poháňa prepĺňaný 2,0 litrový benzínový motor s pretekárskym hybridným systémom. Produkčnú civilnú verziu predstavia na autosalóne v Tokiu v novembri 2015 a predaj spustia začiatkom roka 2016. Vo Veľkej Británii si už 80 zákazníkov novú NSX objednalo.
Zdroj: whatcar.com