Nová generácia palivových článkov má po novom 150 kW (204 k) a pracuje pri napätí 450 až 850 V. Účinnosť systému sa zvýšila na 59,8 %. Objem jednotky je po novom 300 litrov, teda 0,5 kW/liter. Zvýšila sa jeho hmotnosť na 250 kg. Honda deklaruje, že teplota, pri ktorej bude fungovať je od -30 do +60 °C.

Cena neznáma, nasadenie tiež

Rozmery modulu sú 730 x 580 x 700 mm. Zvýšenie účinnosti sa má prejaviť aj na znížený ceny. U nás si však model CR-V s palivovými článkami oficiálne nekúpite, nie je k dispozícii žiaden cenník. Taktiež Honda neprezradila, či sa nový palivový článok dostane pod kapotu CR-V.

Vodíková budúcnosť je tak zatiaľ stále obmedzená a voči čistej elektromobilite prináša úskalia v podobe malej sieti čerpacích staníc. Napríklad na Slovensku sú k dispozícii 2 stanice, jednu v Bratislave a jednu v Trnave.

Zdroj: Honda