Hybridný systém i-MMD a jednostupňová prevodovka

Dizajnové zmeny sa nepodpísali na praktických vlastnostiach auta. Napríklad predné stĺpiky, ktoré sú omnoho tenšie, v kombinácii so širšou kasňou zväčšujú vnútorný priestor v oblasti pliec vodiča a spolujazdca. Spredu dominuje výrazná maska chladiča s novou „tvárou“ Hondy. Celok pôsobí príjemne a vyvážene, nechýbajú ani „japonsky“ ostré obrysy na kapote a zadných blatníkoch.

CR-V Hybrid

Najväčšou pýchou modelu CR-V Hybrid je jednoznačne dvojmotorový systém i-MMD (Inteligentný multimodálny systém jazdenia – inteligentný pohon s viacerými režimami). Je to dobre postavená skladačka z hnacieho elektromotora, 2,0 i-VTEC benzínového motora, pracujúceho v Atkinsonovom cykle, a taktiež zo samostatného generátora/elektromotora. Namiesto klasickej prevodovky, ktorú hybrid nepotrebuje, tu nájdeme „jednostupňový“ fixný prevodový mechanizmus. Ten zabezpečuje priame prepojenie pohyblivých komponentov a plynulý prenos krútiaceho momentu. Systém i-MMD inteligentne rozhoduje o využití paliva a elektriny.

CR-V Hybrid

Proces je riadený čo najefektívnejšie. Vodič tak nemusí prepínať medzi jazdnými režimami: EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive. Ako už názvy napovedajú, v režime EV Drive pohon zaručuje iba energia uložená v batériách. V Greenpeace sa potešia, tento režim je bezemisný. V režime Hybrid Drive pracuje spaľovací motor a dodáva energiu generátoru. Ten poskytuje energiu hnaciemu elektromotoru. Prebytočná energia zo zážihového spaľovania sa vracia cez generátor späť do batérií. No a v režime Engine Drive poháňa kolesá priamo 2,0 i-VTEC. Elektromotor mu pri zvýšených nárokoch na dynamiku pomáha výkonom. Podľa ľudí z Hondy, vo väčšine jázd v meste sa CR-V hybrid pohybuje v režimoch EV a Hybrid. Engine Drive mozog auta pripája pri dynamickej jazde a na diaľnici.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Okrem hybridu už iba s benzínom

Typ CR-V budú v Honde predávať okrem hybridného ústrojenstva aj so starým dobrým spaľovacím motorom – 1,5 l VTEC TURBO. Spolupracovať bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo „CVT“ s plynule meniteľným prevodom. Nafte pomaly zvoní umieračik, a preto CR-V s dieselom neponúknu. Napriek tomu, že v Civicu si ho priaznivci nafty ešte kúpiť môžu.

CR-V Hybrid

Detailnejšie informácie sa dozvieme po odhalení výrobných špecifikácií začiatkom budúceho roka. Predaj nového CR-V zaháji Honda na európskych trhoch v druhej polovici roka 2018.

Zdroj: honda