Dnes 9-stupňový automat nájdeme už vo viacerých autách. Nejde pritom iba o luxusné kúsky ako Mercedes GLE Coupe, alebo Range Rover Evoque, nájdeme ju aj takých autách ako Fiat 500 X, či Jeep Renegate. Aby tých stupňov však nebolo málo, spojili sa odvekí rivali Ford a Chevrolet a prišli s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Ako prvý ju vyfasoval Chevrolet Camaro ZL1 a onedlho ju dostane aj Ford Mustang. A práve Ford si dal minulý rok patentovať aj 11-stupňovú prevodovku. Zatiaľ to síce nevyzerá, že by sme ju najbližšej dobe mohli vidieť aj v konkrétnom aute, no aj tak je fascinujúce sledovať, kam až to zájde.
Najnovšie sa do pomyselného súboja o najviac stupňovú prevodovku zapojila japonská Honda. Jej patent totiž opisuje znova 11-stupňovú prevodovku (ako patent Fordu), no tentoraz s troma spojkami!
Tretia spojka by mala znížiť pokles krútiaceho momentu
Najnovšie sa do pomyselného súboja o najviac stupňovú prevodovku zapojila japonská Honda. Jej patent, ktorý firma podala 27. mája tohto roku na japonský patentový úrad, totiž opisuje znova 11-stupňovú prevodovku, no tentoraz s troma spojkami! Ako bude prevodovka presne fungovať momentálne nie je známe. Nie sú totiž verejne dostupné žiadne bližšie podrobnosti, či patentové nákresy. Automobilka však v patente uviedla, že tretia spojka by mala znížiť pokles krútiaceho momentu, ktorý sa objavuje pri dvojspojkových prevodovkách. Použitím novej prevodovky chce Honda dosiahnuť zníženie spotreby, ale aj rýchlejšie zmeny prevodových stupňov. V tejto fáze samozrejme ťažko povedať, či sa vôbec dostane do sérovej výroby a ak áno, či poslúži iba na ďalšie zníženie spotreby v bežných typoch, alebo nájde svoje využitie aj v športových modeloch.
Zdroj: autoguide