Za štatistiky vyplýva, že elektromobily v priemere častejšie ako vozidlá so spaľovacími motormi nehoria. Ich problém ale spočíva v ťažko uhasiteľnej batérii a riziku, ktoré predstavujú vysokonapäťové obvody.
Pre hasičov a ďalšie bezpečnostné zložky to znamená, že musia mať vypracovanú špeciálnu metodiku vyslobodzovania posádky a tiež iné protokoly postupu hasenia. Povedané polopate: ak chce záchranár prežiť, mal by si byť napríklad stopercentne istý, že za miestom, ktoré chce na karosérii prestrihnúť hydraulickými nožnicami, nevedú káble pod napätím.
Prídavný informačný systém a displej sú na patente pod číslom 140 a 142.
Súhrnne to samozrejme znamená, že hasiči potrebujú vedieť, čo robia, aký automobil majú pred sebou, prípadne aké sú jeho konštrukčné špecifiká.
Túto nutnosť si uvedomuje aj Porsche, ktoré si na nemeckom patentovom úrade nechalo zaregistrovať zaujímavý bezpečnostný prvok, ktorý by mal byť schopný záchranárom poskytovať všetky potrebné informácie.
Pochopiteľne dodatočný displej môže slúžiť len dovtedy, kým úplne nezhorí, alebo nedôjde k poškodeniu jednotky, ktorá mu dodáva informácie.
Jeho súčasťou je okrem iného aj miniatúrny externý displej (pravdepodobne za oknom), ktorý hasičov prostredníctvom QR kódu upozorní na okamžitý stav batérie i vozidla. Zároveň im prezradí, či je auto zabezpečené proti neželanému rozjazdu (po nehode mohol volič jazdných režimov ostať v polohe D alebo v neutrále) a obrazovka by im mala dokonca ukázať, kde je bezpečné použiť rozpery či spomínané nožnice.
Pochopiteľne mať zaregistrovaný vynález ešte automaticky neznamená, že sa daná vec skutočne objaví v sériovej výrobe. Predpokladáme ale, že novinku tohto typu by hasiči uvítali. Mobilný telefón či jeden tablet navyše s inštalovanou aplikáciou na čítanie kódov nepredstavuje žiadnu záťaž, a ak môže taká „drobnosť“ ochrániť ich životy... Uvidíme. Nový elektrický Macan je za dverami a nepochybujeme o tom, že ak sa táto technológia dostane do výroby, Porsche nebude váhať a pochváli sa ňou.
zdroj: Carbuzz, DPMA, Bangkokpost