Všetky čísla ohľadom tohto auta sú enormné, dychberúce a zároveň šialené. Keď predstavili Bugatti Veyron, všetci sme ho brali ako božstvo. Dnes už absolútna legenda a prvé auto, ktoré prekonalo 1000 koní. Aspark Owl ich má raz toľko a Veyron strčí do vrecka asi v každom ohľade. Jediné malé číslo je zrýchlenie z 0 – 100 km/h. Len 1,69 sekundy. Viezol som sa v aute, ktoré dalo stovku za zhruba 3,2 s, a už to som bol v nemom úžase zatlačený do sedačky. Neviem si predstaviť pocit pri zrýchlení na stovku za takmer polovičný čas. Nie som si istý, no mám pocit, že s časom 1,69 sekundy si Aspark Owl berie ďalší rekord. Pre porovnanie, Rimac C_Two dá stovku za 1,85 sekundy.
Príchod Owlu bol ohlásený už v roku 2017 kedy šéf Asparku, Masanori Yoshida, hovoril, že sa nesnažia robiť rýchle auto, ale najrýchlejšie: „Testovali sme podmienky a detaily a výsledná rýchlosť je omnoho väčšia ako sme predpokladali.“ Myšlienka Owlu však prišla už v roku 2014. Nasledovalo mnoho testovania, koncept, určenie cieľov a potom oficiálne predstavenie v roku 2019.
Najdrahšie auto sveta
Aby tých rekordov pre Owl nebolo málo, tak s cenovkou 2,9 milióna eur je aj najdrahším produkčným autom sveta. Aspark Owl príde v počte vyrobených kusov (50), ešte väčšou raritkou ako Lotus Evija (130 kusov). Podľa Yoshidu už dostali na Owl 15 objednávok.
Krútiaci moment až 2000 Nm
Auto dostalo štyri elektromotory s lithium-iónovými batériami s kapacitou 64 kWh. Tie poskytujú nielen enormný výkon, ale aj krútiaci moment, 2000 Nm, čo je podstatne viac ako konkurenti. Owl má aj vektoring krútiaceho momentu, čo je pri takom aute v podstate samozrejmosť. Dojazd hyperšportu je veľmi slušný a činí 450 km, čo je o 50 km viac ako Evija, ale až o 200 km menej ako zvládne C-Two. Nabitie na 100 % by pri 44 kW nabíjačke malo trvať 80 min. Základ auta zase tvorí veľmi pevný karbónový monokok a zaujímavé je aj zrýchlenie z 0 – 300 km/h za 10,6 sekundy (Evija za 9 s). Maximálna rýchlosť je 400 km/h, no vraj je na túto hodnotu elektricky obmedzená. Ktovie, koľko by Owl zvládol bez obmedzovača.
Aerodynamika je kľúčom
Tvar karosérie bol vytvorený pre čo najefektívnejšie obtekanie vzduchu. Prítlaku by malo zase pomôcť aktívne zadné krídlo. Nechýba ani hydraulický podvozok a luxusný interiér, no pripravte sa na poriadne nízke sedenie. Hyperšport má aj štyri jazdné režimy: sport-dynamic, rain-snow, city-comfort, high boost. Aj napriek mnohým prvkom z karbónového vlákna je hmotnosť Owlu až 1900 kg, čo je na úrovni Rimacu, no o 220 kg viac ako váži Lotus.
Podľa Masanoriho Yoshidu je toto len začiatok a do budúcna plánujú ďalšie modely. Po Owl vraj príde rozmerovo väčší model, ale nebude to SUV. Yoshida následne dodal: „Iba hyperšporty, mám rád hyperšporty.“
Odpovedalo 186 ľudí
Video: AutoMotoTube