Dieselové motory sú nielen mimoriadne efektívne, ale v dnešnej dobe aj „čistejšie“ než kedykoľvek predtým. V testoch organizácie Green NCAP, ktorá sa zameriava na testy ekologickej prevádzky a spotreby áut, dosiahli diesle veľmi dobré výsledky. Napríklad taký Mercedes C 220d 4Matic získal v teste Clean Air Index (ktorý hodnotí množstvo vypustených škodlivých častí) maximálne hodnotenie (10), ktoré inak získavajú elektromobily. Dieselové motory tak rozhodne ešte nie sú technológiou minulosti. Napriek tomu, automobilky dávajú od dieslu postupne ruky preč. Len v tomto roku ohlásil ukončenie vývoja naftových motorov Hyundai, Renault, Volvo, Audi (posledné dve značky dokonca ukončujú vývoj všetkých spaľovacích motorov) a teraz sa k nim pravdepodobne pridáva aj Citroen.
Naznačila to už novinka C5 X
To, že Citroen dáva dieselu pomalé zbohom naznačil už ich nový model C5 X, v ktorého ponuke naftový motor chýba. Citroen totiž verí, že dni vznetových motorov sú spočítané. Šéf značky Vincent Cobée je dokonca šťastný, ako sa veci ohľadom naftových motorov vyvinuli. „Som veľmi chladnokrvný k dieslu. Pred piatimi rokmi tvorili 80 % segmentu, pričom minulý rok to už bolo menej než 50 %. O 3-4 roky by to mohlo byť menej než 15 %.“ tvrdí Cobée.
Citroen však nateraz nekončí aj s ich predajom. Dieselové motory BlueHDI budú totiž stále dostupné hneď v niekoľkých modeloch, vrátane C4, C5 Aircross či C4 SpaceTourer. V najbližších pár rokoch však plánujú postupne obmedziť aj ich predaj. Nie všetky automobilky však premýšľajú obdobne. Napríklad taký Mercedes či BMW naftovým motorom stále veria a pokračujú v ich vývoji.
zdroj: motor1.com