Nový Range Rover Sport postavia na hliníkovom skelete
Hlavnou výhodou hliníka je nízka hmotnosť a automobilky radi dopriali svojim prémiovým typom odtučňovaciu kúru použitím tohto kovu, či už v paneloch karosérie, alebo samotných rámoch. Ford chce priniesť hliník medzi ľudí, aplikuje ľahké diely na americký pickup F-150, ktorý začne predávať v roku 2015. Zákazníci privítajú auto s nižšou hmotnosťou a lepšou spotrebou, no masívne nasadenie tohto materiálu môže spôsobiť vrásky konkurencii a dodávateľom.
Ford použitím hliníka v pickup F-150 môže spôsobiť nedostatok tohto materiálu v automobilovom priemysle. Zaviazal sa, že bude spotrebu hliníka kontrolovať, kým hlinikárne nedobudujú nové továrne.
Pickup Ford F-150 používa veľa hliníkových dielov
Predstaviteľ najväčšieho svetového dodávateľa hliníkových plechov Novelis, Tom Boney, hovorí, že Fordov ťah prinúti konkurenciu zamyslieť sa nad blízkou budúcnosťou z jediného dôvodu: nie je dosť hliníka, aby stačil pre všetkých, aspoň krátkodobo. Automobilový priemysel v súčasnosti spotrebuje 6% celosvetovej produkcie hliníkový plechov. Materiál však používa stále viac automobiliek a predpokladajú nárast spotreby na 25% v najbližších šiestich rokoch.
Najjednoduchší spôsob ako znížiť hmotnosť je použitie hliníka
Ford sa sám zaviazal, že bude kontrolovať svoje dodávky, kým hlinikárne nedobudujú fabriky. Novelis už stavia nové továrne. Boney tvrdí, že celý proces zaberie asi 30 mesiacov. Ich hlavný konkurent, Alcoa, pridáva dve továrne v USA a jednu v Saudskej Arábii. Hovorca spoločnosti Alcoa, Kevin Lowery, k problematike povedal: „Tieto investície robíme na uspokojenie dopytu. Ale väčšina produkcie je už prisľúbená. Čím skorej sa ozvú, tým lepšie. Myslím, že automobilky to chápu.“
Zdroj: autoblog.com