Aktuálny model Carrera GTS (992) bol doteraz poháňaný výkonnejším preplňovaným trojlitrom s výkonom 480 koní, po modernizácii je mnohé inak.
Práve tú verziu vybrali, aby sa stala historicky prvou sériovo elektrifikovanou 911. A aby ten míľnik zvládla so cťou, Porsche pre ňu pripravilo nový motor. GTS je spárované s technikou, ktorej Nemci hovoria T-Hybrid (Turbo Hybrid). Jeho základom je plochý šesťvalcový boxer s objemom 3,6 litra.
V porovnaní so starým trojlitrom má zväčšené vŕtanie na 97 mm a tiež zdvih na 81 mm. Nechýba mu variabilné časovanie VarioCam, zároveň ale pracuje s vysokonapäťovým systémom, takže napríklad kompresor klimatizácie nie je spojený s motorom remeňom, ale dostal vlastný elektrický pohon.
Spaľovacia jednotka produkuje 485 koní a 570 newtonmetrov, pričom o jej preplňovanie sa stará elektrické turbodúchadlo BorgWarner pracujúce zároveň aj s výfukovými plynmi. Medzi kompresorovým a turbínovým kolesom má namontovaný miniatúrny elektromotor s výkonom 11 kW (15 koní), ktorý dokáže pracovať aj v generátorovom režime, takže rekuperuje ako hlavný elektromotor.
Len aby sa nezabudlo, výbehová 911 GTS využívala dve turbodúchadlá, v novej elektrifikovanej verzii je len jedno. Na spaľovací motor nadväzuje zosilnená osemstupňová dvojspojková prevodovka PDK, do ktorej je integrovaný elektromotor s relatívne malým výkonom 40 kilowattov, teda 54 koní a maximálnym krútiacim momentom 150 newtonmetrov.
Táto elektrická jednotka i malý elektromotor v turbe sú spojené s prídavnou (kvapalinou chladenou) vysokonapäťovou li-ion batériou. Porsche hovorí, že má veľkosť ako bežná 12-voltová štartovacia batéria, v tomto prípade však pracuje s napätím 400 voltov a má celkovú (pozor, nie využiteľnú) kapacitu 1,9 kilowatthodiny. Kvôli zníženiu hmotnosti je v aute lítiovo-iónový aj 12-voltový akumulátor.
Elektrický pohon pridáva len 50 kg
Dodatočná baterka váži 27 kg a celý elektrický systém pridáva k pohotovostnej hmotnosti 50 kg, čo nie je veľa, takže GTS T-Hybrid váži vcelku rozumných 1595 kg a rozloženie váhy medzi nápravami je v pomere 37:63 v prospech zadnej časti.
Systémovo Porsche Carrera GTS 992.2 produkuje 541 koní a 610 newtonmetrov, z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,0 sekundy a má maximálnu rýchlosť 312 km/h. To je o 61 koní a 40 Nm viac a zároveň o 0,4 sekundy lepší čas a o symbolický 1 km/h vyššia maximálka.
Súčasťou transformácie modelu GTS je po facelifte sériovo dodávaný systém riadenia kolies zadnej nápravy, auto dostalo tiež variabilné adaptívne tlmiče PASM, o 10 mm zníženú svetlú výšku a Porsche sľubuje tiež elektro-hydraulický podvozok, ako má nová Panamera, nedodáva však, či bude dostupný s nástupom modernizovanej 911 na trh alebo o niečo neskôr.
Modernizovali aj model 911 Carrera na 992.2
Súčasne s GTS automobilka predstavila tiež modernizovanú základnú 911 Carrera, ktorá dostala prepracované šesťvalcové biturbo s objemom 3,0 litra. Motor dostal medzichladič z doterajších modelov Turbo, ktorý je namontovaný priamo nad agregátom. Výkon pohonnej jednotky sa zvýšil z 385 koní a 450 Nm na 394 koní, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment sa nemení.
Takto motorizovaný model 911 Carrera Coupé akceleruje z miesta na stovku za 4,1 sekundy (s paketom Sports Chrono je to 3,9 s) a zvládne 294 km/h, čo predstavuje zlepšenie v porovnaní s predchodcom o 0,1 sekundy a 1 kilometer za hodinu.
zdroj: Porsche