Hybridné auto je z hľadiska konštrukcie obrovským kompromisom. Musí voziť dva druhy pohonu, no ani jeden z nich v podstate nevyužíva naplno. Skrátka, často dochádza k momentu, kedy jeden pohon pracuje a druhý sa len „vezie“. Navyše, pri súčasných plug-in hybridných autách musia konštruktéri bojovať aj s priestorom pod karosériou, nehovoriac o iných aspektoch, ako rozloženie hmotnosti, chladenie a pod. Podobné problémy priznáva aj Porsche, jeho pripravovaný plug-in hybridný model 911 stále bojuje s prekážkami brzdiacimi jeho príchod do sériovej výroby.
Nájsť tu miesto pre elektromotor a batérie nie je vôbec jednoduchá záležitosť. Problémom je aj hmotnosť, podľa Porsche v plug-in hybridnej verzii kupé 911 pribudne viac ako 200 kg.
Stále je príliš ťažké, toto do výroby nepôjde
„Elektrifikácia modelu 911 je veľmi citlivá záležitosť,“ priznáva Michael Steiner z predstavenstva automobilky Porsche. Naráža pritom na fakt, že automobilke veľmi záleží na zachovaní pôvodného charakteru tohto modelového radu. Aj plug-in hybridné Porsche 911 teda musí zostať predovšetkým obratným a športovým autom s nadpriemernou dynamikou. Je tu však malý problém – hmotnosť auta. „S prototypmi zatiaľ nie sme spokojní, vadí nám najmä ich vysoká hmotnosť,“ komentuje vývoj Steiner. Podľa konštruktérov Porsche modelu 911 škodí každý kilogram navyše. Bojujú aj s umiestnením batérií a elektromotora a ich vplyvu na aerodynamiku a rozloženie hmotnosti. Každý komponent plug-in hybridného pohonu vyžaduje dodatočné chladenie, to však zhoršuje aerodynamiku a ovplyvňuje vzhľad hladkej karosérie. „Žiadne z doteraz použitých riešení sa neukázali ako dostatočné,“ rozpráva Steiner. A rovno prezrádza, že kým nebudú s prototypmi plug-in hybridných Porsche 911 spokojní, do sériovej výroby ich nepošlú. Čakať údajne nemáme ani plne elektrické Porsche 911. V dohľadnej dobe si Porsche údajne radšej pomôže úplnou elektrifikáciou iných modelov.