Kombinovaný výkon upravenej XC90 T8 je 314 kW (421 k) a 680 Nm. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,5 s. Významnou zmenou je aj naladenie prevodovky. Po úprave podrží zvolený prevodový stupeň v závislosti od bočného preťaženia, aby nedošlo k nechcenému preradeniu uprostred zákruty.
Volvo s úpravou od Polestar podrží zaradený prevodový stupeň v zákrute
XC90 dostala vylepšenie od Polestaru
Nuž a v čom optimalizácia spočíva? Hybridný model samozrejme dostane viac výkonu. Na jeho pohon poslúži 2,0 litrový benzínový 4-valec s kombinovaným prepĺňaním, mechanickým kompresorom aj turbom. Ten poháňa prednú nápravu a elektromotor zasa zadnú. Sériové výkonové parametre spaľovacieho motora sú 235 kW (320 k) a 400 Nm. Elektromotor pritom poskytuje ďalších 60 kW (80 k). Kombinovaný výkon bežného modelu T8 teda je 294 kW (400 k) a 640 Nm. Polestar však na pohonnej sústave trochu zapracoval, a tak po jeho úprave ponúkne spaľovací motor 249 kW (334 k) a 440 Nm. Elektromotor pomôže 65 kW (87 k). Výsledný kombinovaný výkon je potom 314 kW (421 k) a 680 Nm. XC90-ka po úprave dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,5 s, pričom spotreba by mala zostať nezmenená a auto stále dokáže prejsť 43 km na čisto elektrický pohon.
Okrem nárastu výkonu sa však technici z Polestar zamerali aj na prevodovku a odozvu pohonnej sústavy na pridanie plynu. Auto tak reaguje rýchlejšie. Najväčšou zmenou v prípade prevodovky je funkcia podržania prevodového stupňa. To znamená, že prevodovka podrží zvolený prevodový stupeň v závislosti od bočného preťaženia. Cieľom technikov bolo predísť nechceným preradeniam uprostred zákruty, ktoré by mohlo rozhodiť stabilitu auta. Vodič tak dostane lepšiu odozvu a ovládateľnosť. Celková úprava má certifikát na plnenie emisných noriem a zákazník samozrejme nepríde ani o záruku.
Zdroj: tlačová správa