Ochrana dospelých
V prvej sledovanej disciplíne získal Bayon len 76 percent bodov. To v súčastnosti nie je príliš vysoké číslo. Pri čelnom náraze s prekrytím do deformovateľnej bariéry získal trup vodiča i spodná ľavá časť nohy až o dva stupne nižšie hodnotenie. Trup a nohy spolujazdca si pripísali iba o stupeň horšiu známku. Pri čelnom náraze bez prekrytia do pevnej bariéry bola ochrana vodiča dobrá alebo primeraná, v prípade figuríny na zadnom sedadle však došlo k značnej deformácii hrudníka, takže ochrana tohto pasažiera je len slabá.
Ochrana detí
V prípade ochrany detí si Bayon pripísal 82 percent bodov, tiež to ale nebolo bez chýb. Pri čelnom náraze boli výsledky v norme, v zelenej farbe skončila figurína imitujúca šesť i desaťročné dieťa. Pri bočnom náraze to však už také vynikajúce nebolo. Na základe zrýchlení nameraných počas testu bola ochrana hrudníka vyhodnotená ako slabá a príslušná časť figuríny sa zafarbila dočervena.
Ochrana chodcov
V tretej disciplíne Bayon získal 76 percent. Kontakt chodca s predným nárazníkom i hranou prednej kapoty bol komisármi hodnotený ako „dobrý“, horšie to však dopadne pri kontakte hlavy zrazeného s A-stĺpikmi a v mieste prechodu kapoty do čelného skla.
Asistenčné systémy
V poslednej skúmanej kategórii dostal Bayon len 67 % bodov. Prečo tak málo? Na chodcov a cyklistov reagovala jeho elektronika bez problémov, v prípade autonómneho núdzového brzdenia však systém reagoval na iné vozidlá nedostatočne.
Celkový súčet bodov crossoveru Hyundai Bayon v testoch Euro NCAP na 5 hviezdičiek jednoducho nestačil. Tým nechceme povedať, že by to nebolo bezpečné auto, v jeho konštrukcii je však pár nezanedbateľných chýb, ktoré by mal výrobca odstrániť.