Hyundai štylizuje nový Inster Cross do podoby, ako keby mohol zobrať útokom Himaláje. Pravdou samozrejme je, že pre takého výlety malý kórejský crossover nie je navrhnutý.

Jeho primárnou úlohou je slúžiť v hustej mestskej premávke, takže ďalšia výbava posilňujúca jeho terénny charakter je určená maximálne mimo spevnený povrch, kde chýbajúci pohon 4x4 nebude prekážkou.

Zmeny týkajúce sa verzie Cross zahŕňajú robustnejšie nárazníky s ochrannými lištami v spodnej časti, aj keď tie podľa všetkého nie sú kovové, presnejšie povedané Hyundai o úprave tohto typu nič nepíše.

K ďalším doplnkom patria originálne 17-palcové hliníkové disky a štandardom budú tiež pozdĺžne lyžiny pre strešný nosič, ku ktorým si budete môcť objednať robustnú „záhradku“ pre prepravu outdoorového vybavenia, na kempovanie či šport.

Hyundai ponúkne verziu Cross v špeciálnom zelenom laku Amazonas Green Matte, ale dostupný bude tiež v piatich základných lakoch určených pre základný Inster, pričom niektoré z nich bude možné kombinovať s čiernou strechou.

S exteriérom si budete môcť farebne zladiť tiež interiér, a to vďaka napríklad sivému čalúneniu s limetkovo žltými detailmi, ktoré nájdete aj na palubnej doske.

Motory a batéria sa nemenia

Len pre úplnosť dodávame, že Inster vychádza z kórejského mini Casper, ktoré je doma dostupné tiež so spaľovacími motormi, ale na európskom trhu budeme mať možnosť objednať si len elektrický pohon.

Len 3,8 metra dlhý, 1,6 metra široký a 1,6 metra vysoký crossover sa veľkosťou radí medzi Daciu Spring a Citroën ë-C3, pričom o jeho pohon sa stará elektromotor s výkonom 97 koní a krútiacim momentom 147 Nm, ktorý napája baterka s kapacitou 42 kWh. Druhý drahší model má 115-koňový elekromotor a o čosi väčší akumulátor s kapacitou 49 kWh.

Inster Cross by sa po mechanickej stránke nemal od sériového auta v ničom odlišovať, aj keď Hyundai v jeho prípade zatiaľ potvrdil len dojazd 360 kilometrov (čo je hodnota pre batériu s väčšou kapacitou) a schopnosť nabiť články z 10 na 80 percent za približne 30 minút.

Výroba drsnejšie sa tváriaceho prevedenia bude zahájená ešte pred koncom tohto roka, a aj keď jeho cenu nepoznáme, nepochybne bude v porovnaní so základom o čosi vyššia.

zdroj: Hyundai