Počas ostatných dní prebehli mnohými svetovými médiami neoficiálne informácie o tom, že Hyundai zatvoril svoje výskumno-vývojové centrum v Namyangu a ukončil práce na spaľovacích agregátoch. Ich pôvodcom bol denník The Korea Economic Daily odvolávajúci sa na interné zdroje z prostredia automobilky.
Ako sme predpokladali, juhokórejský gigant nenechal správy o zastavení vývoja konvenčných motorov dlho bez reakcie. Dnes ich oficiálne dementoval. Hyundai s využívaním fosílnych palív naďalej ráta, zákazníkom chce ponúknuť portfólio zahŕňajúce vysoko efektívne spaľovacie pohonné jednotky i elektromotory s nulovými lokálnymi emisiami.
Automobilka označila publikované informácie za špekulácie a nepochybne tým potešila mnohých motoristov. Reálne stopnutie prác na klasických agregátoch je však pravdepodobne len otázkou času. V krajinách Európskej únie majú v roku 2025 vstúpiť do platnosti emisné normy Euro 7, ktoré bude podľa mnohých odborníkov ťažké splniť. Čoraz prísnejšie regulácie zavádzajú aj mnohé štáty z iných regiónov sveta.
Koniec vývoja klasických motorov už ohlásilo Audi
V ďalšom období má tlak na znižovanie znečistenia osobnou dopravou pokračovať. Je preto otázne, dokedy bude pre výrobcov áut rentabilné investovať milióny do drahých technológií umožňujúcich splniť prísne limity. Mnohí sa nepochybne radšej vydajú v istých ohľadoch jednoduchšou cestou elektromobility. Tento krok už potvrdila napríklad nemecká značka Audi, ktorá plánuje vývoj ukončiť v roku 2026.
Zdroj: Tlačová správa Hyundai