Novinárska kačica? Nie tak úplne
Koncern FCA sa už snažili kúpiť viaceré značky, nedávno čínsky Great Wall Motors, General Motors a v neposlednom rade aj VW. Podľa správ ázijských novín sleduje riaditeľ Hyundai Chung Mong-Koo veľmi pozorne cenu akcií FCA. Tie majú klesavú tendenciu aj pre zanedbanie vývoja áut s alternatívnym pohonom. Kúpu by chcel zrealizovať v máji 2019, kedy sa koná schôdza držiteľov akcií a odchod súčasného riaditeľa FCA Sergia Marchionneho. Práve Marchionne v minulosti inicioval stratégiu FCA spojiť sa s iným výrobcom pri vývoji elektromotorov. Prezident FCA a držiteľ majoritných podielov John Elkann naopak, túto taktiku nepodporuje a koncentruje sa hlavne na marketingovú stránku veci. Vlastník väčšiny podielov Hyundai, spoločnosť Eliot Management, pred nedávnom povýšila riaditeľa FCA Europe Alfreda Altavillu do spoločnosti Telecom Italia, čo iba posilňuje vzťah kľúčových zákulisných hráčov.
Podarí sa Marchionnemu odísť vo veľkom? To sa uvídí o necelý rok.
Celé by to dávalo zmysel, aj keď podľa PR manažéra ide o totálny nezmysel. Napriek tým tvrdým slovám by samotný obchod zmysel dával. Nová skupina by sa stala najväčším producentom automobilov na svete. FCA by získala prístup k technológiám Hyundaiu a poskytla silnú platformu na prerazenie na ázijský trh. Súčasná dohoda medzi Južnou Kóreou a USA o voľnom trhu by takisto FCA mohla pomôcť. Celý obchod je zatiaľ v rovine špekulácií a obe strany nechcú nič poriadne povedať. Avšak náznaky tam sú a čas ukáže, čo z toho bude.
Foto: Motor1.com