Vývojový tím testuje ešte silnejšiu verziu s výkonom 380 koní, elektronickým samosvorom a vektorovaním točivého momentu, rovnako ako má Focus RS. Sériová výroba ešte nie je potvrdená.
Hyundai i30N

Sériová podoba hot-hatchu i30N nebude vôbec podobná štúdii RN30 (na fotke). Naopak prinesie pomerne uhladený dizajn len s miernymi zmenami oproti obyčajným verziám i30.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

„Budeme mať dve verzie: základnú a druhú orientovanú na výkon,“ povedal Albert Biermann, šéf vývoja vysoko výkonných vozidiel Hyundai, ktorý predtým pracoval pre BMW. „Charakter bude mierne odlišný. Na prvom aute sa sústredíme trochu viac na každodennú využiteľnosť, ale tiež ho môžete vziať na trať – a držať ho pod krkom. Ďalšia verzia je viac orientovaná na trať a každodenné jazdenie je tu kompromisom – tiež môžete očakávať viac výkonu. Práve len začíname a výkon, aký ponúkneme, nebude vyžadovať pohon 4x4,“ naznačil tým, že predokolky majú prísť s výkonom cca 230 a 260 koní. Zo začiatku bude k dispozícii len 6-st. manuál, ale neskôr v ponuke pribudne 8-rýchlostná dvoj-spojková skriňa.

Hyundai i30N

Motor zo štúdie RN30 sa možno dostane aj do sériového auta

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Bude aj verzia so 4x4?

Biermann však potvrdil aj vývoj a testovanie ďalšej extrémnejšej verzii i30N. Tá by mala mať motor s výkonom 380 koní a pohon 4x4, rovnako ako štúdia RN30. „Už som jazdil na prototype s výkonom 300 koní a pohonom všetkých kolies,“ dodáva. Vývojový tím testuje ešte silnejšiu verziu s výkonom 380 koní, elektronickým samosvorom a vektorovaním krútiaceho momentu, rovnako ako má Focus RS. Rozhodnutie o výrobe verzií s pohonom 4x4 ešte nepadlo, aj keď prototypy už jazdia. V prípade sériovej výroby by tak Hyundai výkonovo dobehol hot-hatche, akými sú Mercedes-AMG 45 A a Audi RS3 Sportback.


Najskôr prídu na trh len predokolky a potom sa rozhodne o prípadnej výrobe extrémnejších verzií. Hyundai totiž zatiaľ nemá zákazníkov, ktorí nakupujú športové autá. „Ak pôjdeme od nuly k najvýkonnejším autám v segmente, tak je otázne, koľko zákazníkov si kúpi Hyundai s tak vysokou cenovkou,“ dodáva. Autá kórejskej značky si dnes ľudia kupujú ako rozumnú voľbu a nie pre emócie a to je pri športových autách dôležité. Ak však Hyundai vytvorí podarené hot-hatche, tak si môže získať popularitu ako výrobky Renault Sport a Ford Performance. Tie sú známe tým, že bez pozlátka prinášajú výborné jazdné zážitky. No všetko ukáže až čas.


Zdroj: autoexpress