Čakanie na Godota

Je až fascinujúce, ako dlho si dáva Hyundai načas s nabrúsenou verziou svojho obľúbeného kompaktu. Práve i20 totiž začala celé budovanie Hyundaiu ako výrobcu aj športových áut: od roku 2014 typ i20 úspešne súťaží vo svetovom rally šampionáte WRC. Od roku 2017 sa i20 ukazuje dokonca v trojdverovej verzii, ktorá pre bežné cesty ani neexistuje. Teraz sa zdá, že čakanie na mini hothatch sa blíži ku koncu. Minimálne sme k nemu bližšie. Hovorí sa totiž o predstavení na začiatku budúceho roka. Iná úvaha počíta s tým, že i20 N príde až v roku 2021 a bude postavené už na novej generácii i20.

Hyundai i20 WRC

V okolí Nürburgringu, kde sídli aj európska vývojová pobočka Hyundai N, bola spozorovaná i20 s veľmi zaujímavými úpravami. Ide ešte o verziu, ktorá testuje iba niektoré komponenty, takže okrem diskov kolies vyzerá pomerne obyčajne. Pozornejšie oko si však všimne, že za spomínanými diskami sú aj o niečo väčšie brzdy. V zadnom nárazníku je výrez pre dve koncovky výfuku a z profilu je vidieť, že auto má nižšiu svetlu výšku (kvôli športovo ladenému podvozku). Robustnejšie podbehy kolies značia, že Hyundai rozšíri rozchody kolies vpredu aj vzadu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Produkčná verzia dostane isto omnoho agresívnejší dizajn nárazníkov a zrejme aj decentný strešný spojler. Pod kapotou sa s najväčšou pravdepodobnosťou objaví štvorvalec 1,6 T-GDI. Ten v typoch Kona a Tucson produkuje vlažných 130 kW (177 k), zato v sesterskej Kii Ceed GT dáva rovnaký motor už žhavejších 150 kW (204 k). Najmenšie Nko by sa s takýmto výkonom v kombinácii s nízkou hmotnosťou a podvozkom na úrovni i30 N mohol postarať o kopu šoférskych zážitkov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

To je ešte na dlhý čas všetko, čo vieme, alebo dúfame, že sa čoskoro dozvieme. Keďže ide iba o prvotný prototyp, predstavenie je stále nehorázne ďaleko. Ale tak viete, čo sa hovorí. Na dobré sa dlho čaká.

Foto: Motor1.com