Čakanie na Godota
Je až fascinujúce, ako dlho si dáva Hyundai načas s nabrúsenou verziou svojho obľúbeného kompaktu. Práve i20 totiž začala celé budovanie Hyundaiu ako výrobcu aj športových áut: od roku 2014 typ i20 úspešne súťaží vo svetovom rally šampionáte WRC. Od roku 2017 sa i20 ukazuje dokonca v trojdverovej verzii, ktorá pre bežné cesty ani neexistuje. Teraz sa zdá, že čakanie na mini hothatch sa blíži ku koncu. Minimálne sme k nemu bližšie. Hovorí sa totiž o predstavení na začiatku budúceho roka. Iná úvaha počíta s tým, že i20 N príde až v roku 2021 a bude postavené už na novej generácii i20.
Hyundai i20 WRC
V okolí Nürburgringu, kde sídli aj európska vývojová pobočka Hyundai N, bola spozorovaná i20 s veľmi zaujímavými úpravami. Ide ešte o verziu, ktorá testuje iba niektoré komponenty, takže okrem diskov kolies vyzerá pomerne obyčajne. Pozornejšie oko si však všimne, že za spomínanými diskami sú aj o niečo väčšie brzdy. V zadnom nárazníku je výrez pre dve koncovky výfuku a z profilu je vidieť, že auto má nižšiu svetlu výšku (kvôli športovo ladenému podvozku). Robustnejšie podbehy kolies značia, že Hyundai rozšíri rozchody kolies vpredu aj vzadu.
Produkčná verzia dostane isto omnoho agresívnejší dizajn nárazníkov a zrejme aj decentný strešný spojler. Pod kapotou sa s najväčšou pravdepodobnosťou objaví štvorvalec 1,6 T-GDI. Ten v typoch Kona a Tucson produkuje vlažných 130 kW (177 k), zato v sesterskej Kii Ceed GT dáva rovnaký motor už žhavejších 150 kW (204 k). Najmenšie Nko by sa s takýmto výkonom v kombinácii s nízkou hmotnosťou a podvozkom na úrovni i30 N mohol postarať o kopu šoférskych zážitkov.
To je ešte na dlhý čas všetko, čo vieme, alebo dúfame, že sa čoskoro dozvieme. Keďže ide iba o prvotný prototyp, predstavenie je stále nehorázne ďaleko. Ale tak viete, čo sa hovorí. Na dobré sa dlho čaká.
Foto: Motor1.com