Nielen vzhľad je jeho eso
Na rovinu priznávam, že novinka zaujme vzhľadom, štýlom a eleganciou. V triede je typ karosérie fastback jedinečný a poriadne vytŕča z davu. Ak je pre vás podarený hatchback i30 málo výnimočný, máte možnosť siahnuť po i30 Fastback. Čo je to vlastne za typ karosérie? Jednoducho ide o štýlovejšieho bračeka liftbacku. Oba typy sú majú prakticky prístupný kufor vďaka výklopnej stene 5. dverí, len fastback pripomína viac kupé a liftback sedan. Malá historická vsuvka. Pamätáte si na legendárny Ford Mustang Fastback?
Ladné krivky potešia oko
Pozrite sa na línie i30 Fastback a vycibrené tvary z priložených oficiálnych fotografií. Pamätáte si, ako niektorí výrobcovia pri tvorbe trojpriestorovej karosérie nechali cit pre dizajn doma a s pridaním „kufra“ sa nebabrali? Toto ten prípad ani zďaleka nie je a potvrdzuje to pohľad na novinku. Perličkou je vyjadrenie jednej nemenovanej zahraničnej redakcie, ktorá píše, že zadný spojler by nevyzeral nepatrične ani na Porsche 911! Možno sa vám to zdá úsmevné, no zapozerajte sa na „pozadie“ novinky bližšie. Oproti hatchbacku je fastback o 115 mm dlhší a kupé vzhľad zabezpečuje aj o 30 mm nižšia karoséria. Jazdiť môže aj na 18-palcových kolesách, ktoré mu opticky pristanú najviac. Ľudia z Hyundai hovoria, že celkový vzhľad spája prvky športového auta a luxusnej limuzíny. Príďte sa presvedčiť o pôvabe novinky ku najbližšiemu predajcovi Hyundai.
Rodinka i30 pekne pokope.
Interiér zaujme možnosťou luxusných materiálov a elegantných, ale zároveň výrazných farebných kombinácii. Bordové kožené sedadlá? Nie je problém. Táto kombinácia zaujme na prvý pohľad. Vyzerá skvele. Samozrejme, praktický je taktiež, keďže kompletne vychádza z hatchbacku. Oproti nemu ponúka dokonca o 55 l väčší kufor (450 vs 395 litrov).
Na výber 2x benzín
Za unikátnym vzhľadom nezaostáva ani použitá technika pod kapotou. Na výber máte z dvoch benzínových prepĺňaných motorov 1,0 T-GDi a 1,4 T-GDi. Menší trojvalec poskytuje 88 kW pri 6000 ot/min (120 k) a krútiaci moment 170 Nm v rozmedzí 1500 - 4000 ot/min. Spájajú ho so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre dynamickejších vodičov má Hyundai v ponuke spomínanú štvorvalcovú jednaštvorku s výkonom 103 kW (140 k) pri 6000 ot/min a 242 Nm už pri 1500-3200 ot/min. Na výber máte 6-st. manuál alebo 7 st. dvojspojku DCT.
Ochráni aj zabaví
Moderné prvky aktívnej bezpečnosti a multimédií nechýbajú ani v tomto prípade. Pripravte sa na presilu skratiek. Strážny anjel bdie nad posádkou auta systémom autonómneho brzdenia FCA, je tu taktiež systém varovania pred čelným nárazom FCW, plne adaptívny tempomat ASCC (auto samé zastaví aj sa rozbehne), monitorovanie únavy vodiča DAW, automatické udržanie auta v jazdnom pruhu LKA a monitorovanie mŕtveho uhla BCW. Automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel High Beam Assist (HBA) zabezpečí bezstarostnú nočnú jazdu. Vaše smartfóny môžete na palube prepojiť pomocou Apple Car Play a Android Auto.
Štýl a elegancia pre každého
Cena začína s uvádzacím bonusom na príjemných 15 890 eur za 1,0 T-GDi vo výbave Comfort +. Na druhom konci ponuky je 1,4 T-GDi Style zatiaľ s manuálnou 6 st. prevodovkou za 19 990 eur (vrátane bonusu). V nej za skvelé peniaze dostanete dokonca aj Full LED svetlá. Kompletný cenník nájdete tu. Vášho favorita si môžete nakonfigurovať podľa chuti.
Nový i30 Fastback na seba jednoducho púta pozornosť okolia a to bolo aj cieľom dizajnérov. Sám Thomas Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe, priznáva, že Fastback prináša „prémiový dizajn dostupný pre všetkých“. Vystihuje to podstatu novinky. Ako sa páči vám?
Zdroj a foto: Hyundai
Tento článok vznikol v spolupráci s Hyundai Slovensko.