Aby náhodou nedošlo k omylu, len pripomíname, že základmi je Intium samozrejme elektromobil, ale namiesto veľkého akumulátora nosí na palube len menšiu trakčnú batériu a elektrickú energiu si vyrába s pomocou palivového článku, v ktorom sa zlučuje vodík so vzdušným kyslíkom.
Nedokážeme presne odhadnúť, či premiérou tohto vozidla Kórejci reagujú na nedávne spojenie síl značiek BMW a Toyota pri vývoji vodíkového pohonu a nových modelov, ale ukazuje to, že Hyundai vodíku stále verí.
Aj keď o tom kórejská spoločnosť priamo nehovorí, pred sebou máte nástupcu modelu Nexo, ktorý bol zase ďalším vývojovým stupňom crossoveru ix35 FCEV.
Aby Hyundai urobil vodíkový pohon atraktívnejší, nová generácia auta s týmto typom pohonu dostane výkonnejší elektromotor. Výrobca potvrdil výkon 204 koní a dojazd na natankovanie by mal byť na úrovni 650 kilometrov. V porovnaní s Nexom ide o nepatrne nižšiu hodnotu.
Aj ako powerbanka
Intium má zákazníkov prilákať tiež schopnosťou napájať externé spotrebiče prostredníctvom rozhrania V2L, respektíve 220-voltovej zásuvky s dostatočne vysokým príkonom.
Druhým lákadlom je nový štylistický smer Art of Steel (oceľové umenie alebo skôr umenie z oceli), ktorý má „kvôli umeniu posúvať tvárnosť oceli do extrému“.
Verejná premiéra nového predprodukčného vodíkového auta je naplánovaná hneď na dvoch miestach. Hyundai predstaví Intium už v novembri na autosalóne v Los Angeles a tiež v čínskom Kantone.
zdroj: Hyundai