Špeciálny modul nesie meno e-Corner a integruje elektromotor, brzdy, riadenie a odpruženie (všetko riadené elektronicky) do jedného celku uloženého za kolesom a dá sa namontovať do veľkého množstva elektromobilov. Koncept bol pôvodne predstavený už v roku 2018, ale tentoraz bol namontovaný v rámci prototypu do všetkých štyroch podbehov Ioniqu 5. A je skutočne pôsobivé, čo kórejská firma dosiahla.
Až o 90 stupňov
Špeciálne skonštruované vozidlo, takzvané PBV (purpose-built vehicle), dokáže natočiť všetky svoje kolesá o 90 stupňov v rovnakom smere, čo mu umožňuje vchádzať a vychádzať do a z paralelného parkovacieho miesta ako po masle a výrazne uľahčuje celú procedúru. To však nie je všetko, pretože systém e-Corner dokáže v podstate každý možný predstaviteľný pohyb. Napríklad otočiť sa na mieste bez nutnosti pohybu dopredu či dozadu.
Okrem toho môže elektromobil vďaka modulom e-Corner jazdiť aj diagonálne, ako napríklad nový elektrický Hummer. Novinka umožňuje natočenie len zadných kolies, takže sa vozidlo v princípe pohybuje ako vysokozdvižný vozík. Autori zatiaľ nezverejnili žiadne ďalšie podrobnosti o module, no je zrejmé, že má potenciál a vodičom by ponúkol skvelú manévrovateľnosť, ktorá je s čoraz väčšími vozidlami stále náročnejšia. Či sa daná technológia objaví aj v sériových vozidlách, nateraz zostáva otázkou.
Mimochodom, technológia individuálneho natáčania kolies nie je novinkou. Prvýkrát sa objavila už v roku 1927 v Paríži, na aute s predným pohonom. Následne v 30. rokoch minulého storočia prišli Američania s vynálezom „The Park-Car“. Ten využíval rezervu ako oporný bod: piate koleso sa spustilo na zem, čím nadvihlo zadnú nápravu a umožnilo jednoduché otáčanie zadku auta.
Zdroj: Hyundai