Ideálny ostrý hatchback si každý z nás asi predstavuje asi trochu inak. Niekomu imponujú hrdinovia prvej éry, ako boli VW Golf GTI z roku 1975 (110 koní, 810 kg) alebo Peugeot 205 GTI z roku 1986 (128 koní, 875 kg). Ďalší nedá dopustiť na súčasné modely, teda napríklad na Golf GTI Clubsport (300 koní, 1461 kg), prípadne Hyundai i30 N (280 koní a 1419 kg). V každom prípade to, čo chystá kórejský koncern, sme na cestách ešte nevideli.
Ich najnovší pripravovaný pokus o hot hatch bude doslova gigantom vo svojom segmente, zároveň ale musíme pripomenúť, že Ioniq 5 je taký obrovský, že o hatchbacku môžeme hovoriť len v súvislosti s jeho základným tvarom.
Enyaq vážne nie je malé auto, pozrite sa ale, ako vyzerá vedľa Ioniqu 5.
Troj alebo päťdverové autá tohto typu obvykle zaraďujeme do nižšej strednej triedy, prípadne je to niečo menšie, typicky Golf alebo Polo. Táto kórejská vec má však rázvor tri metre, dĺžku viac ako 4,6 metra a výšku skoro 1,65 metra. Skrátka je o poriadny kus väčší než Tucson a v niektorých ohľadoch prekonáva dokonca i Santa Fe (napríklad vzdialenosťou náprav). Samozrejme ani to nič nemení na tom, že stále môžeme hovoriť o hatchbacku.
2,2 tony a stovka za 3,5 sekundy
A o budúcom Ioniqu 5 N ako o ostrom hatchbacku, len s parametrami, ktoré tu ešte neboli. Športová novinka koncernu Hyundai by mala dostať techniku nového modelu Kia EV6 GT, ktorý má 585 koní, 740 Nm, pohon oboch náprav a vďaka tomu zvládne stovku za 3,6 sekundy a dokáže sa rozbehnúť na 260 km/h. Zároveň ale musíme pripomenúť, že GT má pohotovostnú hmotnosť 2260 kg.
Techniku najvýkonnejšieho modelu s písmenom „N“ v názve bude Ioniq 5 zdieľať s Kiou EV6 GT.
Ioniq 5 N bude možno o pár desiatok kilogramov ľahší, Hyundai totiž využíva o niečo menší balíček akumulátorov ako Kia a jej EV6 (72,6 vs. 77,4 kWh). Zásadný rozdiel ale nečakajte. Aj bežný dvojmotorový Ioniq má hmotnosť 2100 kg.
O zastavenie chystanej novinky by sa mal starať posilnený brzdový systém s kotúčmi zväčšenými na 380 milimetrov vpredu a 360 milimetrov vzadu. A cena? Kým doteraz najdrahší Ioniq 5 s výkonom 305 koní a pohonom 4x4 stojí v najvyššej výbave Premium 55 040 eur, model „eN“ bude pravdepodobne atakovať hranicu 66 tisíc eur, keďže toľko žiada aj Kia za EV6 GT.
zdroj: Autobild