Aby sme to zbytočne nerozmazávali, rovno dodávame, že Hyundai Ioniq 5 N bol schopný obkrúžiť jedno kolo za 7 minút a 45,59 sekundy.
K tomu je nutné dodať, že podľa priloženého videa je jasne vidieť, že nemecké Sport Auto meralo čas na mierne zredukovanej verzii okruhu s dĺžkou 20,6 kilometra, ktorá má v porovnaní s kompletným kolom o približne 200 metrov menej. Tento detail však pôsobivý výkon kórejského auta neznižuje...
Ako zdôrazňuje Sport Auto, ide o vôbec prvý elektromobil v ich Superteste. Redakcia dodáva, že sa v posledných rokoch dvakrát pokúšali dohodnúť s Porsche a raz s Audi, aby im k týmto skúškam požičali Taycan, respektíve RS e-tron GT. Obe automobilky ale všetky žiadosti odmietli.
Koncern Hyundai sa naopak k tomuto testu postavil čelom. Sám oslovil Sport Auto a ponúkol im Ioniq 5 N, aby s ním vyrazili na Nürburgring.
O 2,6 sekundy pomalší ako M2 CS
Za volant sa posadil člen redakcie Christian Gebhardt, ktorý vlani zvládol Nordschleife v sériovej 911 GT3 RS za 6:54,99 min., čo je asi o 10 sekúnd horší čas v porovnaní s továrenským tímom Porsche.
Práve Gebhardt obkrúžil v auguste 2022 Nürburgring v minulej generácii BMW M2 CS za 7:42,99 min., takže Hyundai Ioniq 5 N (postavený na pneumatikách Pirelli P Zero Corsa) bol len o 2,6 sekundy pomalší.
Ak práve namietate, že Hyundai má v porovnaní s mníchovským kupé o 200 koní vyšší výkon, máte samozrejme pravdu. K tomu je ale zároveň nutné dodať, že M2 CS malo hmotnosť 1588 kg, zatiaľ čo Ioniq má 2,2 tony a trojmetrový rázvor! Kórejský batériový šprintér je totiž skôr crossover, ktorý by mal byť v skutočnosti porovnávaný s BMW X3 alebo X4.
Aby ste si urobili ešte trochu lepší obrázok o tom, čo Hyundai dokáže, mohli by sme dodať, že Ioniq 5 N je na Nürburgringu v jednej sekunde spolu s Mercedesom-AMG E63 S 4Matic+ (2017) i AMG CLA45 4Matic+ (2022), ktoré na 20,6-kilometrovej trati tiež pilotoval Christian Gebhardt.
zdroj: Sport Auto