Zvonku to vyzerá, že Ioniq 5 zvonka dostal len iné aerodynamicky optimalizované disky, konečne aj zadný stierač a dve sady nových nárazníkov, pričom jedna z nich (viac profilovaná) je určená pre výbavu N Line. Nie je to ale pravda.
Pri pozornejšom štúdiu tlačovej správy vydanej v súvislosti s týmto faceliftom objavíte napríklad informáciu o novej, pevnejšie priečke palubnej dosky, ku ktorej je uchytený stĺpik riadenia a automobilka jeho inštaláciou sľubuje menej vibrácií vo volante. A tým zmeny v konštrukcii len začínajú.
Automobilka hovorí, že vývojové oddelenie zdvojnásobilo pevnosť výstuh v okolí zadných kolies a v bližšie nepopísaných spodných partiách, čo podľa tvorcov pomohlo zvýšiť stabilitu ale i agilitu auta. Vďaka celkovému zvýšeniu tuhosti karosérie sa podarilo znížiť nízkofrekvenčný dunivý hluk a potlačiť akustické prejavy elektromotora. Tomu pomohla aj pridaná zvuková izolácia v priestore zadnej nápravy.
Hyundai k tomu dodáva, že konštruktéri zosilnili tiež karosériu v okolí predných i zadných dverí, pevnejšie sú stĺpiky B a spolu s bočnými airbagmi (celkovo je ich v aute 8) sa podarilo zvýšiť bezpečnosť posádky pri bočnom náraze.
Ako sme už naznačili, súčasťou modernizácie je zväčšenie kapacity akumulátora o 6,6 kilowatthodiny a výsledných 84 kWh, Hyundai však hodnotu vylepšeného dojazdu neuviedol.
Čo naopak pripomína, sú zmeny v interiéri, kam patria aj nové fyzické tlačidlá vyhrievania a ventilácie predných sedadiel, vyhrievania volantu a aktivácie parkovacieho asistenta a dizajnéri tiež premiestnili indukčnú nabíjačku mobilov. Výrobca hovorí, že spolu s modifikovaným volantom a celkovo vylepšeným usporiadaním ovládacích prvkom infotainmentu sa mu podarilo zvýšiť komfort obsluhy.
Mimochodom, faceliftované autá budú bežať na novom systéme nazvanom Connected Car Navigation Cockpit s bezdrôtovými aktualizáciami softwaru a vo výbave nájdete napríklad vylepšené sklápanie zadných sedadiel, viac integrovaných kamier, diaľkové parkovanie či detekciu rúk na volante.
Nová výbava N Line potom okrem iných nárazníkov obsahuje upravené prahové nástavce, zvláštne 20-palcové hliníkové disky, čierne čalúnenie stropu, kovové pedále, lepšie športové sedadlá, kontrastné prešívanie čalúnenia a písmená N, kam sa len pozriete.
Pre domácich kórejských zákazníkov bude modernizovaný Ioniq 5 dostupný už od marca, na ostatných trhoch sa objaví v priebehu tohto roka.
zdroj: Hyundai