Ochrana dospelých

Naznačili sme to už vyššie: 97 percent bodov za ochranu dospelých je vynikajúci výsledok a napriek tomu, že senzory v niektorých prípadoch zaznamenali „len“ adekvátnu ochranu a nie najvyššiu ohodnotenú ako „dobrú“, nič to nemení na fakte, že Hyundai Ioniq 6 sa dokáže o svoju posádku postarať perfektne. Spomínané drobné zaváhanie ide na vrub nárazu zozadu pri posudzovaní ochrany krčnej chrbtice cestujúcich na zadných sedadlá, výsledok je ale stále hraničný.

Ochrana detí

O desať percent menej bodov v porovnaní s ochranou dospelých (teda 87 %) by mohlo vyzerať, že Hyundai má v ochrane detí niekde nejaké medzery, v skutočnosti však žiadne nemá. Bez ohľadu na smer nárazu zaznamenali senzory figurín imitujúcich šesť a desaťročné deti hodnoty natoľko nízke, že všetky výsledky skončili v zelenom, teda najbezpečnejšom poli. Ioniq 6 stratil nejaké body len za istú nekompatibilitu s niektorými typmi detských sedačiek, inak ale svoju posádku chráni výborne.

Ochrana chodcov

Hyundai navrhol pre svoj najnovší elektromobil klinovitú nízku prednú časť karosérie, ktorá ale pre chodcov či cyklistov nie je zase taká bezpečná, ako by si niekto mohol (s ohľadom na absentujúcu spaľovaciu jednotu pod prednou kapotou) myslieť. Presnejšie povedané... nárazník a predná hrana kapoty sú v poriadku. Sú dostatočne mäkké, aby pre zraniteľnejších účastníkov premávky nepredstavovali väčšie riziko. Problém je akurát v tom, že samotná kapota je skrátka príliš tuhá a hlavou by ste ju nechceli trafiť rovnako ako predné stĺpiky. Celkový zisk: 66 percent bodov.

Asistenčné systémy

Pokiaľ ide o detekciu chodcov a cyklistov, technici Euro NCAP zaznamenali jedinú drobnú chybu v pomalšom zaregistrovaní bicykla náhle vychádzajúceho spoza iného auta a kolmo križujúceho smer Ioniqu 6. Inak ale fungovali bezpečnostné systémy kórejského elektromobilu bezchybne. Podobne dobré výsledky zaznamenali komisári aj v prípade detekcie áut v krízových situáciách pri jazde v priamom smere či odbočovaní, pričom Hyundai v týchto situáciách nezaváhal ani raz.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP