Poteší oko diváka

Dizajn inovátorského typu IONIQ definuje súčasný trend a typické tvarové prvky Hyundai. A je to veľký zlom. Až doteraz, žiaľ, platilo, že hybridy oproti „klasickým“ autám vyzerali buď odpudivo, alebo príliš futuristicky. IONIQ to celé definuje nanovo a ukazuje, že aj konštrukčne absolútne nové auto, ktoré používa len nekonvenčné pohony, môže vyzerať dobre, sviežo a moderne. Minulý rok dokonca získal IONIQ renomovanú cenu Reddot Award za dizajn.

Pre zníženie hmotnosti a zvýšenie tuhosti karosérie použili materiály s ultravysokou pevnosťou a tiež hliník. Výrazným detailom je zadný spojler integrovaný do veka batožinového priestoru. Plní dizajnovú aj praktickú funkciu. Zvyšuje prítlak, znižuje turbulencie a odpor vzduchu. Hodnota koeficientu aerodynamického odporu vzduchu cx=0,24 radí IONIQ medzi špičku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér je tvarovo aj ergonomicky príjemným miestom nielen pre vodiča, ale aj posádku. Čo sa týka praktickej stránky, použitie Plug-In hybridu ju nijako neovplyvňuje. K dispozícii je priestranná kabína, rozmerné sedadlá a batožinový priestor s objemom 350 litrov. Tiež veľa praktických detailov.

IONIQ Plug-In Hybrid má šance byť lídrom vo svojej triede.
Hyundai IONIQ

Dve samostatné srdcia pod jednou kapotou

Srdcom IONIQ-u Plug-In je benzínový motor 1,6 GDI radu Kappa. Pre zvýšenie účinnosti pracuje v Atkinsonovom cykle. Spolu s elektromotorom s max. výkonom 44,5 kW (60 k) ponúka kombinovaný výkon 104 kW (141 k). Motory však dokážu pracovať samostatne, pričom prechody medzi jednotlivými zmenami pohonu sú veľmi plynulé. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 10,6 s a maximálna rýchlosť je postačujúcich takmer 180 km/h.

Hyundai IONIQ

Len na elektrinu dokáže IONIQ prejsť 63 km. Viem si predstaviť, že v meste jazdím do práce celý týždeň len na lítiovo-iónové polymérovej batérie. Bez hluku a priamych emisií. Majú kapacitu 8,9 kWh. Ich dobitie doma trvá 135 minút, teda 2 hodiny a 15 minút pomocou dodávaného originálneho kábla.

Na diaľnici sa nestratí

IONIQ Plug-In podľa výrobcu dokáže upaľovať len na elektrický pohon diaľničných 130 km/h. Neoficiálne podľa rýchlomera dokonca 145 km/h, takže ani v tomto zelenom režime na krátke vzdialenosti iste nebudete brzdou premávky. Kombinovaný dojazd na palivo a elektrinu je viac ako 1100 km. Na dlhé pracovné cesty, dovolenku do Chorvátska alebo Talianska, sa dostanete na jedno dotankovanie a nabitie. Skvelé, čo poviete? Osobne ma zaujalo použitie 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DCT. To je pri hybridoch nezvyčajné. Ak máte chuť si trochu zajazdiť, okrem efektivity a nízkej spotreby sú šance aj  na športové vyžitie za volantom.

Hyundai IONIQ

Nový level v asistenčných systémoch

Samostatnou kapitolou sú asistenčné systémy - v dnešnej dobe už „povinná výbava“ áut. Hyundai zašiel ešte trochu ďalej. Ponúka systém ECO-DAS (ECO Driving Assist System) a jednou z funkcií je Coasting Guide. Po zadaní cieľa v navigácií automaticky vypočíta, kde sa očakáva brzdenie a spomalenie a tým pádom šetrí drahocennú energiu. Infotainment zahŕňa novú navigačnú platformu, farebný dotykový displej s uhlopriečkou 20,3 cm a IONIQ vám k tomu bezdrôtovo nabije mobil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Adekvátna cena a bohatá záruka

Cena je adekvátna použitým technológiám a kvalite. IONIQ Plug-In začína na sume 31 990 eur. No s bohatou základnou výbavou. Nie je to ako v prípade nemeckých konkurentov, ktorí pri základnej cene toho veľa neponúknu. Záruka je nadštandardná – 5 rokov bez obmedzenia kilometrov. Záruka na batériu je 8 rokov, alebo 200 000 km. Tiež veľmi slušné hodnoty.

Osobne ma IONIQ Plug-In Hybrid veľmi zaujal. Je inovatívny, technicky vyspelý, praktický a veľmi dobre vyzerá. Bude to nový líder medzi Plug-In hybridmi? Predpoklady na to určite má.

Zdroj: hyundai.sk 

Tento článok vznikol v spolupráci s Hyundai Slovensko.