Elektrický Hyundai Kona Electric bol aj pre samotnú fabriku príjemným prekvapením. Aj keď ide o elektromobil, ktorý je už z princípu svojho fungovania dosť drahý, doteraz sa z neho na celom svete predalo až 120 000 kusov. Takmer polovica áut si pritom našla svojho nového pána v Európe, fabrika preto vypočula všetky pripomienky zákazníkov a pustila sa do jeho modernizácie. Výsledkom je Hyundai Kona Electric 2021.

Hyundai Kona Electric 2021 je o 40 mm dlhšia než predchodca, za nárastom dĺžky hľadajte len pozmenené nárazníky. V ponuke pribudlo až 9 nových odtieňov farieb (s možnosťou použitia kontrastnej farby strechy).

Aerodynamika v hlavnej úlohe

S nástupom elektromobilov získava aerodynamika na stále vyššej dôležitosti. Prednosti aerodynamicky optimalizovanej karosérie boli samozrejme dôležité aj doteraz, pri elektrických autách vystupuje do popredia najmä údaj ich maximálneho dojazdu a ten je aerodynamikou ovplyvnený viac, než čímkoľvek iným. Vidieť to aj na modernizovanej elektrickej Kone, jej karosériu totiž upravili dizajnéri tak, aby kládla čo najmenší aerodynamický odpor. Ustúpiť však museli dokonca aj plastové samoúčelné doplnky (vrátane lemov blatníkov) a potreba vyššej svetlej výšky. Elektrická Kona skrátka ukazuje, že čím menej je dnes elektromobil vysokým crossoverom, tým viac mu to nahráva do kariet. Lepšia aerodynamika znamená menšie jazdné odpory a tie sa zasa premietajú do vyšších normovaných dojazdov.

Novinkou vynovenej Kony Electric 2021 je 10,25-palcový digitálny prístrojový panel.

S dvomi výkonmi

Vyššie normované dojazdy pritom vykazujú obidve výkonové verzie. Aj modernizovaná Kona Electric 2021 totiž prichádza v dvoch výkonových verziách. Základom je Kona Electric naladená na 100 kW (136 k), ktorá čerpá energiu z 39,2 kWh trakčných batérií, dosahuje max. rýchlosť 155 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,9 s a vykazuje o 16 km vyšší normovaný dojazd (305 km). Ešte lepšie je na tom výkonnejšia verzia naladená na 150 kW (204 k). Energiu čerpá z 64 kWh batérií, rozbehne sa na 167 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,9 s a disponuje dojazdom až 484 km (+ 35 km). Podľa údajov fabriky sa trakčné batérie slabšej verzie dostanú z 10 na 80 % kapacity pri použití 100 kW nabíjačky len za 47 min.

O vyššie dojazdy sa starajú pneumatiky s menším valivým odporom, lepšia aerodynamika a efektívnejší systém rekuperácie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov