Korenený crossover
Recept i30 N zachovajú aj v tomto prípade. Albert Biermann hovorí, že N divízia má za úlohu vytvoriť testovaciu mulu Kony, s 2,0 l turbomotorom z i30 N a výkonom okolo 245 - 250 koní, vylepšeným podvozkom, riadením a brzdami. Kona by mala byť predokolka s manuálnou prevodovkou.
Recept i30 N prevezme aj Kona. Zo surovín najmä motor a prevodovku.
„Dal som konštruktérom úlohu postaviť auto a uvidíme, či nám podobu schvália. Naozaj bude mať pohon z i30 N. Je jasné, že Kone N môžeme dať odlišné špecifikácie, naladenie podvozka a riadenia. Bude mať však spoločné komponenty s i30 N, pretože pôjde o predokolku. Motor a prevodovka bude určite z i30 N,“ hovorí Biermann, šéf N divízie Hyundai.
Má potenciál
A prečo práve Kona? Pozrite sa na jej tvary už v „bežných“ verziách. Je dynamická až agresívna, a preto je ideálnym kandidátom aj na „N“ vylepšenie vzhľadu po vzore i30 N. V prípade, že sa do výroby dostane, nebudú chýbať väčšie nárazníky so športovejším akcentom, zadný spojler, N disky a difúzor.
Malý crossover má pre ostrú verziu potenciál.
Aj zástupca B segmentu, Hyundai i20, by mohol v budúcnosti dostať rýchlejšiu dvojičku. Predtým však Hyundai predstaví N Line modely. Tu pôjde o styling, pod kabátom však čakajte tiež vyladenú techniku. Nepôjde len o vzhľad, ale aj o zmeny v naladení. A to je chvályhodné...
„Prinesieme i30 N line na trh koncom tohto roka. Dosť sme sériové auto preprofilovali. Riadenie, radenie, podvozok – to všetko prešlo vyladením. Bude to užitočný nový model, ktorý pomôže budovať N brand,“ dodáva Albert Biermann.
Pozn.: Na fotkách je "bežná" Kona a Hyundai i30 N.
Zdroj a foto: cnet.com, hyundai, carscoops