Hyundai i30N Project C
Zatiaľ čo predaje i30N excelovali, výkony oproti novej konkurencii slabli. Hyundai to však nenechal len tak a prináša upravenú verziu Project C. Šťavnatejšia verzia priniesla výraznú diétu a ostrejší podvozok. Na rozdiel od bežnej verzie, je Project C zameraný špeciálne na dni strávené na okruhu. Podobne ako Golf GTI TCR aj Project C prenáša identitu pretekárskych vozidiel TCR na bežné cesty. Aké sú teda najzásadnejšie zmeny? Najviac váhy ušetrili nové kované disky OZ. Konkrétne až 22 kg! Ďalej kapota, ktorá je teraz z plastu vystuženého karbónovými vláknami a je o 7,2 kg ľahšia ako kovová. Z toho istého materiálu sú aj nové bočné prahy, ktoré ušetrili 499 gramov a zadný difúzor, ktorý je 386 gramov ľahší. Áno gramov, aj na ne sa musí pozerať.
Zmenené sú aj závesy zadných kolies, ktoré sú teraz z hliníka. Tuhšie nastavenie podvozka sa prejavilo na nižšej svetlej výške, ktorá je o 6 mm nižšia. Samotné ťažisko je o 8,8 milimetrov nižšie. Zbytočné elektricky ovládané predné sedačky zmenili za škrupinové sedačky Sabelt, ktoré sú o 7,5 kg ľahšie ako sériové sedačky. Celkovo je ľahší o 50 kg. Hyundai sa sústredil iba na odľahčovanie a výkon motora ostal rovnaký. Z Projectu C bude iba 600 kusov a je určený čisto pre európsky trh.
Hyundai Veloster N eTCR
Už v roku 2020 sa začína nová éra pretekov cestovných vozidiel. Štartuje šampionát eTCR, ktorý povoľuje iba autá s čisto elektrickým pohonom. Už dávnejšie svoj kúsok predstavila Cupra, teraz sa pridal Hyundai. Veloster N eTCR predstavili dnes a zatiaľ nám neprezradili žiadne výkonové informácie, no čo vieme vyzerá veľmi dobre. Veloster síce žiaden zvuk nevydá, no jeho elektromotor je uložený v strede a celý výkon pôjde čisto na zadné kolesá! Na tento šampionát sa celkom ťeším.
Hyundai i10 N Line
A na záver maličký “chcel by som byť” hothatch. Nová i10 je v poradí štvrtým autom, ktoré dostalo odznak N Line. S ním prišli agresívnejšie nárazníky, športové 16-palcové disky a unikátne trojdielne denné LED svietenie. Logo N je umiestnené hneď na niekoľkých miestach vonku aj v interiéri. K dispozícii bude aj dvojfarebná verzia, pričom strecha bude v kontrastnom laku. Vnútri nájdeme športové sedačky, červené výduchy klimatizácie a logo N na riadiacej páke 5 stupňovej manuálnej prevodovke. Pod kapotou nájdeme 1,2 l štvorvalec s výkonom 83 koní a 118 Nm. Komu by nestačilo, môže siahnuť po 1,0 l trojvalci s výkonom 99 koní a 172 Nm. Predaj sa začína budúce leto a ja sa neviem dočkať, či aj toto bude malý satan.