Ak si Hyundai takto predstavuje našu budúcnosť, vôbec by sme sa nehnevali. Novinka dostala meno N Vision 74 a môžete o nej hovoriť skôr ako o pojazdnom laboratóriu ako o klasickom koncepte.
V prvom rade ale... vôbec to nie je malé auto. Má dĺžku 4952 mm, šírku 1995 mm, výšku len 1331 mm a rázvor náprav 2905 milimetrov. Pod jeho hranatou karosériou je ukrytá zostava palivových článkov s výkonom 85 kW, ktoré dokážu krátkodobo odovzdať 95 kW, teda 129 koní.
Okrem nich je na palube batéria s kapacitou 62,4 kWh, čo je ekvivalent približne 24 litrov benzínu, a pretože využíva 800-voltovú architektúru, zvládne nabíjanie výkonom až 350 kW. Samotné palivové články sú zásobované z nádrží na 4,2 kg vodíka, pričom tankovanie zaberie päť minút a Hyundai uvádza celkový dojazd 600 kilometrov.
Pohon dvojdverového športového kupé zabezpečuje dvojica elektromotorov, ktoré roztáčajú len zadné kolesá a ich systémový výkon je viac ako dostatočný. Pohotovostnú hmotnosť automobilka neprezradila a predpokladáme, že s ohľadom na techniku na palube nebude nízka, tento koncept je však hnaný vpred maximálnym výkonom 680 koní a najvyšším krútiacim momentom 900 Nm.
Hyundai chce týmto autom naznačiť, že by sme si mohli „potešenie z jazdy“ užívať aj v elektrickej ére (maximálna rýchlosť konceptu je 250 km/h) a navyše bez toho, aby sme museli hodiny čakať na nabíjanie batérií.
Otázkou ešte je, či Kórejci nájdu dosť odvahy, aby tvary konceptu N Vision 74 previedli aj do sériovej výroby. Bola by totiž celkom škoda, keby takto vyzerajúce auto skončilo len ako výstavný exponát.
zdroj: Hyundai