Hyundai RN30
Hyundaj poskytol prvý skromný náhľad na štúdiu, model RN30. Premiéru malého športiaku plánujú na 29. septembra na parížsky autosalón. Živý prenos z tlačovej konferencie si dokonca budete môcť pozrieť na stránke Hyundai News.
Štúdia inšpirovaná automobilovým športom je konštruovaná tak, aby každému umožnila vychutnať si radosť z jazdy.
Aerodynamický dizajn
Hyundai RN30 vychádza z nedávno predstavenej novinky Hyundai i30. Športiak je navrhnutý v spolupráci s HMSG – Hyundai Motorsport a tiež s európskym technickým centrom Hyundai Motor - HMETC. Nápadná štúdia sa vyznačuje aerodynamickým dizajnom a špeciálnymi výkonnými technológiami, umožňujúcimi jazdu vysokou rýchlosťou. Silueta Hyundai RN30 je viditeľne ovplyvnená líniami práve predstaveného nového Hyundaia i30 3. generácie. Zmenšená svetlá výška a zväčšený rozchod kolies zvyšujú stabilitu pri rýchlom prejazde zákrut.
Hyundai RN30 využíva do značnej miery technológiu nového Hyundaiu i30 3. generácie
Hyundai H350 Fuel Cell Concept
Ďalšou štúdiou, ktorou sa Hyundai v septembri prezentuje, je trochu z iného súdka. Na autosalóne úžitkových áut IAA v Hanoveri, ktorý sa koná v týchto dňoch, predstavuje ľahké úžitkové auto. Na tom by na pohľad nebolo nič výnimočné, aby sme o tom písali v TopSpeede. Až kým nenapíšem, že jedinou produkovanou "emisiou" je voda. Predstavujú tak prvýkrát v histórii palivový článok v segmente ľahkých úžitkových vozidiel. Tým sa snažia posunúť, alebo lepšie povedané, prelomiť doterajšiu pozíciu a zamiešať karty silnej francúzko-talianskej dominante tejto kategórie (Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato a Renault Master).
Funkčná štúdia demonštruje prakticky využiteľnú každodennú mobilitu bez obmedzení, bezpečnosť inovatívneho pohonného ústrojenstva, ktoré nijako neobmedzuje úžitkový priestor.
Schéma palivového systému nového Hyundaia H350 Fuel Cell
Podľa dĺžky rázvoru má Hyundai H350 Fuel Cell nákladný priestor s objemom 10,5 m³ alebo 12.9 m³ – čo stačí na prepravu piatich štandardných europaliet – alebo vytvorenie kabíny pre 14 cestujúcich. Pohonné ústrojenstvo s palivovým článkom nevytvára takmer žiaden hluk! To ho radí do pozície vhodného kandidáta na nočné rozvozy po prímestských štvrtiach. V kombinovanej prevádzke dokáže prekonať 422 km.
Pohonné ústrojenstvo H350 Fuel Cell s palivovým článkom tvorí nádrž na vodík, palivový článok, vysokonapäťová akumulátorová batéria, invertor a elektromotor. Nádrže na vodík stlačený na 700 barov sú uložené pod podlahou vozidla medzi nápravami. V palivovom článku sa atómy vodíka štiepia na protóny a elektróny a takto vytvorená elektrická energia sa akumuluje v kompaktnej lítiovo-polymérovej batérii s kapacitou 24 kW. Invertor mení jednosmerný prúd na striedavý prúd poháňajúci elektromotor s výkonom 100 kW. S elektromotorom poskytujúcim výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 300 Nm H350 Fuel Cell Concept dosiahne maximálnu rýchlosť do 150 km/h.
Zdroj: Hyundai