Hyundai opäť ukazuje silu globálneho hráča a posiela na trh auto, ktorého vývoj by si dnes už bežná automobilka ani zďaleka nemohla dovoliť. Nejde pritom o veľkoobjemové SUV, ktoré by sa koncern chystal predávať naprieč celým svetom a zaplatil tak jeho kompletný vývoj behom krátkej doby. Naopak, vrhol sa do špecifického segmentu, ktorý nikdy negeneroval veľké predaje. Čo však robil výborne, je dvíhanie imidžu značky do tých najvyšších poschodí. Hyundai totiž predstavil super luxusnú limuzínu najvyššej kategórie. Pochopiteľne nesie logo jeho prestížnej divízie a svet ho spozná pod označením Gemesis G90.
Genesis G90 disponuje pohonom, aj natáčaním všetkých štyroch kolies.
Sebavedomie z Ázie
Označenie G90 sa na kapote auta Genesis neobjavuje prvýkrát, ide totiž o druhú generáciu tohto modelového radu. Na rozdiel od predchodcu však vznikal na „čistom liste“ papiera a je postavený tak, aby v objektívnych a merateľných parametroch dokázal poraziť aj zabehnutú svetovú konkurenciu. Tej navyše pod vplyvom aktuálneho ťaženia proti emisiám CO2 ubúda (extrémne drahý vývoj, ktorý sa vzhľadom na nízke predané počty luxusných limuzín len málokedy zaplatí). Novinka je dlhá 5275 mm, pričom v kombinácii s rázvorom s hodnotou 3180 mm (verzia Long dokonca 3370 mm) poskytuje naozaj nadštandardný vnútorný priestor hodný najluxusnejších cestných „parníkov“. V kombinácii s charakteristickým a treba podotknúť, že aj originálnym dizajnom, Genesis G90 naozaj upúta. Z hľadiska dizajnu, aj technológie výroby je zaujímavou časťou veľká jednodielna kapota motora (Clamshell Hood), ktorá v sebe integruje aj predné blatníky. Jej cenu ako náhradného dielca si nechceme predstaviť, ale rozhodne ide o ukážku sebavedomia a kompetencií automobilky.
Kabína pochopiteľne disponuje všetkými možnými dostupnými technológiami, vrátane špičkového ozvučenia, palubného interkomu, či pokročilých technológií klimatizovania a dezinfekcie vzduchu (po skúsenostiach s nedávnou pandémiou sa práve táto technológia posunula míľovými krokmi). G90 zachádza dokonca tak ďaleko, že odkladacie priestory pre mobilné telefóny majú vlastné UV žiariče, ktoré prístroj počas nabíjania zakaždým precízne vydezinfikujú.
Komfort na palube zvyšuje aj schopnosť pneumatického podvozku vyrovnávať kabínu čo najbližšie k vodorovnej polohe (počas jazdy, aj zastavenia).
Na pohon auta slúži klasický spaľovací motor dotiahnutý na aktuálny technologický vrchol (z pohľadu dynamiky, spotreby, aj emisií). Je to prepĺňaný šesťvalec s objemom valcov 3,5 l, max. výkonom 280 kW a krútiacim momentom 530 Nm. Ako uvádza výrobca, vyššie hodnoty sú v segmente luxusných limuzín vyžadujúcich predovšetkým plynulosť a linearitu výkonov nežiadúce. Určite pritom nejde o neschopnosť koncernu ponúknuť výkonnejší pohon. Veď Hyundai už dnes disponuje všetkými druhmi pohonu, vrátane elektrického, či vodíkového. Ako sa však vyjadrili konštruktéri, pre konečného zákazníka je práve G90 presne tým, čo potrebuje. Luxus, plynulosť, dojazd a schopnosť rýchlo načerpať novú energiu potrebnú na ďalšie cestovanie bez prestojov. Juhokórejský koncern pritom nerobil žiadne kompromisy, aby mohol G90 hromadne ponúknuť aj v EÚ. Asi preto neprekvapí, že v EÚ prahnúcej po rýchlej elektrifikácii celej osobnej dopravy sa Genesis G90 oficiálne nakoniec vôbec neobjaví.