Samostatný N model bude, ale...
Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že ide o typ Veloster, všetky podobnosti sa končia exteriérom. RM20e vychádza z pretekárskeho Velosteru N eTCR, ktorý uvidíme v elektrických pretekoch cestovných vozidiel. RM20e je však plne legálne pre používanie na bežných cestách. Označenie RM znamená Racing Midship, čím naráža na uloženie pohonnej jednotky v strede. 20 zas označuje 20. projekt zo série RM, s ktorými Hyundai začal v roku 2012. A “e” asi netreba vysvetľovať. Auto by malo ponúkať ideálne rozloženie hmotnosti, ktoré výrazne pomôže jazdným vlastnostiam. Môžeme tak očakávať mrštné a ovládateľné auto. Samozrejme, aj pekelne rýchle. Elektrický motor v spolupráci so 60 kWh batériou produkuje 569 kW (774 k) a 960 Nm. Na 100 km/h zrýchli za menej než 3 sekundy a šprint na 200 km/h zvládne za 9,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
Elektrickú platformu vyvíja Hyundai v spolupráci so spoločnosťou Rimac, do ktorej nedávno investoval. Okrem iného chcú Chorváti údajne kúpiť Bugatti. Thomas Schemera, vedúci produktov Hyundai, naznačil, že RM20e je predzvesťou blízkej budúcnosti a v zásade potvrdil, že samostatne vyvíjaný N model príde, ale bude elektrický. “RM20e je dôkazom, že N zážitok z modelov nebudú obmedzený ani v elektrifikovaných modeloch,” povedal Schemera na margo predstaveného prototypu.
Zdroj: motor1.com, autoexpress.co.uk
Foto: Hyundai