Nová pohonná jednotka má objem 1,8 litra. Ide o bežný štvorvalcový motor, ktorý však využíva systém priameho vstrekovania, prepĺňanie kompresorom (nižšie otáčky) a turbodúchadlom (vyššie otáčky). Agregát nemá zapaľovacie sviečky a pracuje s vysokým kompresným pomerom 14,8:1.
Hyundai sľubuje v porovnaní s podobnými benzínovými motormi o štvrtinu nižšiu spotrebu. Motor dokáže jednoduchšie splniť emisné limity, ktoré naftové agregáty zbytočne predražujú a čoskoro sa vďaka nim pravdepodobne stanú nepredajnými.
Nayan Engineer (áno, tak sa volá), manažér zodpovedný za vývoj a testovanie nových motorov Hyundai, uviedol, že hlavným cieľom automobilky je dosiahnuť efektivitu naftového motora benzínovým agregátom.
Motor 1,8 GDCI využíva priame vstrekovanie, preplňovanie a vysoký kompresný pomer. Maximálne dosahuje 4500 otáčok. Napriek tomu spaľuje benzín. Od výroby je však ďaleko.
Nový motor spaľuje benzín. Veľa jeho obrazkov k dispozícii nie je.
Nový motor predstavili americkým novinárom v piatok minulý týždeň. Podľa ich tvrdení agregát znie skôr ako naftový motor. Je to spôsobené najmä tvrdším chodom pre vysokú kompresiu a tým, že pohonná jednotka točí maximálne 4500 otáčok.
Motor je momentálne vo fáze prototypu, ktorý by sa mohol objaviť v skúšobnej prevádzke už počas budúceho roka. Kedy ho automobilka zaradí do sériovej výroby je neznáme.
Hyundai nie je v tejto oblasti žiadnym priekopníkom. Bosch a GM vyvíjajú podobný agregát s označením HCCI. Daimler už nejaký čas pripravuje pohonnú jednotu DiesOtto.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Chlapík si doma postavil motor V8. S objemom 0,45 litra